آیهان برای خلق آیندگان
هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند : برند یک  اسم تجاریست و به‌عنوان نشانه‌ برای معرفی کالا و محصولات خدماتی و صنعتی به کار می‌رود. برند در اصل میتواند از لحاظ کیفیت و مرغوبیت چیزی را تعریف نمود و در صنعت تجاری معرفی نماید. هزینه ثبت برند در ایران با توجه به آن که علامت تجاری حقیقی و یا حقوقی باشد متفاوت می باشد.

در اصل علامت تجاری حقیقی برای ثبت برند تجاری به اسم یک شخص صورت می‌پذیرد. در حالی که علامت تجاری حقوقی برای ثبت برند به اسم یک شرکت انجام می‌گیرد.

هزینه ثبت برند در ایران چقدر می باشد؟

به‌ صورت کلی هزینه ثبت برند در چهار دسته اصلی صورت می‌گیرد که عبارت‌اند از:

هزینه ثبت برند در اظهارنامه سامانه

در این مرحله شما باید در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شده و تمام مدارک لازم را در سایت بارگذاری کنید و اظهارنامه ثبت برند را درخواست نمایید. برای اینکار هزینه‌ای باید پرداخت نمایید که با توجه به تعداد طبقات هزینه ثبت اظهارنامه برند و حقیقی یا حقوقی بودن برند متفاوت می باشد.

برای مثال هزینه ثبت برند برای ۱ طبقه …. هزار تومان است و اگر تعداد طبقات بیشتر باشد هزینه بیشتر می شود. به‌صورت کلی هزینه ثبت اظهارنامه به‌ازای یک‌طبقه عبارت‌اند از:

متقاضیانی که شخص حقیقی هستند باید معادل …  و متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند باید هزینه‌ای معادل …به روی هزینه هر طبقه اضافه نمایند.

صفر تا صد ثبت برند خود را به ما بسپارید با سریعترین و نازلترین قیمت
09032505053
09364124519

هزینه ثبت برند در آگهی تقاضا یا همان روزنامه اول

وقتی که اظهارنامه شما توسط کارشناسان اداره مالکیت بررسی و ثبت شود شما باید آگهی تقاضای برند را در روزنامه رسمی که همان روزنامه اوست چاپ نمایید.

محاسبه هزینه ثبت برند در روزنامه اول عبارت‌اند از:

  • معمولاً هزینه ثبت برند در این روزنامه از ۱۵۰ هزار تومان به بالا شروع خواهد شد. عوامل زیادی در افزایش هزینه ثبت برند در این روزنامه است که سیاه و سفید بودن یا رنگی بودن لوگو و تعداد خطوط و طبقات و کالا از مهمترین آنها می باشد.
  • اگر تعداد خطوط در لوگوی بیشتر باشد کادری که برای آگهی باید در نظر گرفته شود  بزرگتر بوده و به‌همین  خاطر هزینه‌ها بالا میرود. به‌صورت کل برای ثبت برند برای سه‌طبقه با یک علامت رنگی در روزنامه‌های اول  پرداخت شود.

هزینه حق‌الثبت برای هزینه ثبت برند

وقتی که تقاضای علامت تجاری شما در آگهی‌های روزنامه به مدت یک ماه گذشته باشد شما باید حق‌الثبت در سایت پرداخت نمایید. این حق‌الثبت میتواند با توجه به تعداد طبقات و کالا حقیقی یا حقوقی بودند و تعداد خطوط لوگو افزایش پیدا کند.

آخرین هزینه برای ثبت برند مربوط به روزنامه رسمی می باشد.

وقتی که شما حق‌الثبت تا پرداخت می‌ نمایید برای اعلام نهایی و عمومی کردن برند خود باید بار دیگر آن را در روزنامه رسمی چاپ نمایید که طبق موارد دیگر از ….هزار تومان به بالا شروع خواهد شد.

اگر  از وکیل دادگستری برای تحویل‌گیرنده‌ی گواهی ده‌ساله برند استفاده کردید باید حق تمبر وکیل را  از جهت تشکیل پرونده فیزیکی شما و دیگر موارد پرداخت نمایید و اگر متقاضی ثبت برند ۱ فرد یا ۱ شخصیت خارجی باشد باید طبق ارز هزینه ثبت را پرداخت نماید.

نکته مهم این می باشد که هزینه ثبت برند در تهران و دیگر شهرهای ایران تفاوتی با یکدیگر ندارد  و تمام مراحل از طریق یک سایت و سایت اداره مالکیت معنوی انجام خواهد شد.

مراحل ثبت برند قانونی

  • اولین مرحله برای ثبت برند آن می باشد که شما مشاوره کاملاً تخصصی دراین‌ موردداشته باشید. چون برند یا لوگو شکل و تصویری می باشد که در اذهان مخاطب قرار گرفت و کالا یا خدمات شما را معرفی می‌نماید پس باید لوگوی برندی را طراحی نماییدکه دارای مشخصات جزئی و دقیقی است و براحتی شناخته خواهد شد.
  • گام دوم برای ثبت برند استعلام برند پیش از ثبت آنست یعنی شما باید بدانید که کسی برند یا لوگوی شبیه به شما را به ثبت رساندست یا نه؟

وقتی که شباهتی بین برند شما و شخص دیگری وجود دارد تقاضای شما در اداره ثبت برند رد خواهد شد. وقتی که این تقاضا از سمت کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد بشود دیگر شانسی برای ثبت شدن ندارد و سابقه آن خراب خواهد شد. پس بهتر می باشد این مرحله از ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید و پیش از شروع تمام جوانب را بررسی نموده و استعلام‌های خود را به‌صورت  کامل انجام داد.

  • مرحله سوم برای ثبت برند تهیه مدارک لازم می باشد. یعنی شما باید تمام مدارک هویتی مربوط به علامت تجاری خود را در اداره به‌صورت کامل شرح داده.
  • پس از آن باید به سایت مرکز مالکیت معنوی رفته و در آنجا ثبت‌نام نمایید و تمام مدارک خود را در این سامانه قرار داده یا به یکی از دفاتر اسناد رسمی در سراسر ایران رفته و اقدام به دریافت گواهی امضا نمایید.
  • در مرحله بعدی باید ثبت اظهارنامه برند را داشت که در سایت مرکز مالکیت معنوی انجام خواهد شد. پس از آن که این اظهارنامه تکمیل شد باید مدارک کپی شناسنامه، کارت ملی متقاضی، مجوز فعالیت کارت بازرگانی و نمونه برنج و اندازه ۶ در ۶ سانتیمتر از برنج را در سایت بارگذاری نمایید.

وقتی که تمام اظهارنامه شما توسط کارشناسان اداره بررسی شد اگر هیچ نقصی در این پرونده وجود نداشت مورد تأیید قرار میگیرد و اگر دارای نقص باشد رد خواهد شد. معمولاً رد تقاضای اظهارنامه مراحل ثبت برند را کمی پیچیده تر می نماید و در این مرحله حتما باید با یک وکیل مجرب مشورت نمایید.

  • آخرین مرحله پرداخت هزینه ثبت برند است. وقتیکه هزینه ثبت برند در روزنامه پرداخته شد آنچه به چاپ رسید و مطابق قانون از تاریخ انتشار روزنامه رسمی در مرحله و تمام اشخاص ثالث به مدت ۳۰ روز فرصت خواهند داشت که اگر ثبت علامت تقاضا شده آنها مغایر با قانون خود بدانند نسبت‌به آن اعتراض نماید.

اگر در این ۳۰ روز هیچ اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشد میتوان هزینه ثبت برند در روزنامه رسمی در نوبت دوم را انجام دهد.

  • آخرین مرحله برای دریافت سند ده‌ساله برند می باشد. شما با داشتن مدارکی مثل کپی از روزنامه رسمی مرحله اول و دوم، یک نسخه کپی از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند خود در ابعاد ۶ در ۶ به اداره مالکیت معنوی رفته و در صورت ارائه رسید سند برند خود را تحویل بگیرید.

بیشتر بدانید: قیمت ارزان برند

برای ثبت برند چه باید کرد ؟

همان گونه که در پاراگراف های قبل گفته شد هزینه ثبت برند براساس شرایط مختلف مثل حقیقی یا حقوقی بودن شخص متقاضی متفاوت می باشد. شرایط ثبت برندکمی دشوار است و به همین دلیل پیشنهاد خواهد شد که در تمام مراحل ثبت برند حتما با یک وکیل مجرب مشورت کنند.

میزان هزینه ثبت برند

در حالت کل برای آنکه بخواهیم نام و نشان و یا برند تجاری و حرفه ای خود را به ثبت برسانیم باید یکسری هزینه ‌ها را پرداخت نماییم هم چنین ارقام مربوط به هزینه ثبت برند با توجه به نوع حقیقی و یا حقوقی بودن برند دارای تفاوت است. هم چنین برای مبلغ ثبت برند لازم می باشد تا هزینه ‌های مربوط به چاپ در دو روزنامه کثیرالانتشار  به طور  تمام و کمال پرداخت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان موسسه حقوقی ثبت آیهان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات جامع و کافی را در این زمینه کسب نمایید.

توضیح کامل درباره هزینه ثبت برند و شرکت

رقم مربوط به هزینه ثبت برند  و شرکت به نوع شرکت که توسط گروه و یا فرد مورد نظر انتخاب می شود رابطه مستقیم خواهد داشت. برای مثال یک شرکت سهامی عام که دارای پیچیدگیهای اداری خیلی زیادی بوده و این موضوع طبیعیست که هزینه ثبت برند و شرکت برای این نوع شرکت از یک شرکت با مسئولیت محدود که دارای پیچیدگی کمتر است رقم بالاتری باشد. هم چنین همان طور که قبلا اشاره کرده ایم هزینه ثبت برند متناسب با اشخاص حقیقی و حقوقی است و این موضوع  در رقم نهایی مربوط به هزینه ثبت برند و شرکت تا حد خیلی زیادی اثرگذار است.

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

هزینه ثبت علامت تجاری و لوگو

هزینه مربوط به ثبت لوگو با توجه این که شخصی متقاضی یک شخص حقیقیست و یک کارگزار حقوقی است و شیوه آن نیز با توجه به شخص درخواست کننده می تواند متفاوت از دیگری باشد برای هر شخصی هم وجود دارد تا مدارک دریافتی مورد نظر را ارائه داده با توجه به این که شیوه کاری که سپری میشود دارای تفاوت است.

برای این که بدانید تا هزینه ثبت برند شامل چه مواردی است و برای چه اموری باید هزینه نمود، در این قسمت به صورت مختصر و مفید همه موارد را بررسی مینماییم.

  • هزینه اظهار نامه
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت اول
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت دوم
  • پرداخت تعرفه حق الثبت
  • پرداخت هزینه ی وکیل جذب شده برای پیگیری امور حقوقی شما

بیشتر بخوانید : صفر تا صد گرفتن جواز کسب

هزینه اظهارنامه ثبت برند

در اول برای ارسال برند شما به اداره ثبت، باید هزینه اظهارنامه را پرداخت کنید و بستگی به حقوقی یا حقیقی بودن آن به همراه تعداد اقلام دارد.

چاپ آگهی در نوبت اول

در حالی که اظهارنامه ارسالی شما تائید شود، در مرحله بعد نیاز به چاپ آگهی برای ثبت برند در روزنامه رسمی اول، دارید. بعد از انتشار روزنامه به مدت 30 روز باید صبر نمایید تا اگر اعتراضی به برند و آگهی شما وجود دارد، اعلام بشود.

چاپ آگهی در نوبت دوم

در صورت عدم اعتراض به آگهی، نوبت به چاپ آگهی ثبت برند برای بار دوم در روزنامه رسمی کشور میرسد که به آن روزنامه 10 ساله می گویند. چرا که برند شما به مدت 10 سال اعتبار دارد.

در مرحله آخر نیز نیاز به پرداخت هزینه حق الثبت به اداره و شرکتی که توسط آن برند شما ثبت خواهد شد، است. کلیه این مراحل را میتوانید به دو صورت شخصی و واگذاری به موسسه آیهان انجام دهید.

هزینه وکیل

در صورت استفاده از وکیل برای پیگیری امور حقوقی شما یک هزینه ( بسته به حقوقی یا حقیقی بودن و شرایط پرونده شما) در نظر گرفته خواهد شد.

تفاوت هزینه ثبت برند با لوگو

جالبست بدانید که ثبت لوگو یا برند، از نظر قیمت و هزینه، هیچ گونه تفاوت با یکدیگر نداشته و بعضا در مواردی که لوگوی شرکت یا کسب و کار شما رنگی باشد، صرفا هزینه آن برای چاپ در آگهی به صورت اضافه دریافت خواهد شد.

تفاوت هزینه ثبت برند با تمدید برند

وقتی که شما برای اولین بار قصدخواهید داشت تا نشان تجاری خود را  ثبت نماییید،  باید هزینه چاپ آگهی را بر اساس تعداد کلمات، سایز فونت، رنگی یا سیاه سفید بودن آن را پرداخت نمایید، در صورتی که هنگام تمدید برند هیچگونه نیازی به چاپ آگهی نیست و این موضوع باعث اقتصادی تر شدن هزینه آن خواهد شد. معمولا مدت زمان اعتبار علامت های تجاری بازه ای ده ساله  است که بعد از اتمام، باید نسبت به تمدید آن اقدام نمود.

پست قبلی
پست جدیدتر

نظر بدهید