آیهان برای خلق آیندگان
هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت : وقتی که شما قصد ثبت یک شرکت دارید درقدم اول یکی از نگرانی های شما فهمیدن تعرفه واقعی هزینه ثبت شرکت است.

با توجه به افزایش نرخهای رسمی و دولتی ثبت شرکت اگر با قیمت و تعرفه تأسیس شرکت خیلی نامتعارف و متفاوت رو برو شده اید به این نرخها اعتماد نکنید ولی نگران هم نباشید.

هزینه ثبت شرکت چیست؟

برای ثبت یک شرکت شما هزینه ایی را برای ارائه خدمات پرداخت می نمایید. وقتی که تمام نرخها و هزینه ثبت شرکت برای شما شفاف شدند میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و تن به نرخهای نامتعارف و بالا ندهید.

در اصل قیمت تعرفه ثبت شرکت به چندین عامل بستگی خواهد داشت که با دانستن این عوامل حتی خودتان می توانید حدود هزینه واقعی ثبت شرکت خود را به دست بی آورید.

در حالی که قصد سپردن فرآیند ثبت شرکت خود را به یک موسسه ثبتی دارید به این نکته خیلی دقت نمایید که صرفاً به تعرفه کارمزد یک موسسه توجه ننماید.

چرا که با عدم شفافیت هزینه های دولتی ممکنست هزینه های پنهانی برای شما ایجاد بشود که چندین برابر کارمزد اعلامی است. این تضمین را ما به شما خواهیم داد که ارزانترین هزینه ثبت شرکت را از ما خواهید داشت.

بیشتر بدانید : صفر تا صد گرفتن جواز کسب

ثبت شرکت ارزان

حتما برای هر کار به دنبال ارزانترین حالت انجام آن کار هستیم. این خاصیت برای کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس خیلی حائز اهمیت می باشد تا در اول کسب و کار خود کم ترین هزینه را  برای ثبت شرکت خود پرداخت کنند.

ولی ثبت شرکت ارزان عنوان خوبی برای این مقوله نمی باشد. در اصل باید به دنبال ثبت شرکت با هزینه واقعی در کم ترین حالت خود باشیم. هزینه ثبت شرکت شامل عواملیست که در ادامه به صورت مفصل توضیح می دهیم.

ولی برای ارزانترین حالت ممکن باید صرفا هزینه های پست ، هزینه های پرداختی در اداره ثبت شرکتها و هم چنین هزینه های روزنامه را در نظر بگیرید. در این حالت کم ترین هزینه ثبت شرکت را خواهیم داشت.

عوامل دیگر که بر هزینه ثبت شرکت اثر می گذارد، حق الوکاله وکیل و هزینه کارمزد موسسه ثبتی خواهد بود. در حالی که شما مایل به پرداخت این هزینه ها نمی باشید صفر تا صد مراحل ثبت خود را باید شخصا انجام بدهید که قطعا وقت و اتلاف هزینه های دیگر را در پی دارد.

با توجه به نرخ پایین کارمزد موسسه آیهان، با کم ترین هزینه میتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

عوامل موثر در تعرفه ثبت شرکت

چند عامل در هزینه تاسیس یک شرکت تاثیر گذار می باشد. این هزینه ها به دو بخش واریزی های دولتی ثبت شرکت و تعرفه کارمزد موسسه ثبتی تقسیم میشوند.

در خصوص تعرفه ی کارمزد موسسه ثبتی یک مبلغ مشخص بابت هر خدماتی که دریافت می نمایید ارائه میشود. این هزینه برای شما شفاف است.

نکته مهم شفافیت در هزینه ها و تعرفه دولتی ثبت شرکت در ایران است. چرا که این بخش از تعرفه ثبتی متغیر است و با توجه به ریز خدمات درخواستی قابل محاسبه می باشد.

ممکنست گاهی با کارمزد پایین ولی در مجموع با قیمت بسیار نامتعارف رو برو شوید. در این حالت آگاه باشید که ممکنست هزینه های دولتی غیر واقعی به شما اعلام شده .

هزینه ثبت شرکت
هزینه ثبت شرکت

هزینه تعیین و استعلام نام شرکت

در اولین گام برای ثبت شرکت باید برای آن شرکت یک اسم تعیین نمود. برای انتخاب و تعیین اسم قوانینی وجود خواهد داشت و اینکار از طریق اداره ثبت شرکت‌ها انجام خواهد شد.

اسم انتخابی شرکت باید فارسی و دارای معنا باشد و مطابق شئونات اسلامی و  در نهایت کسی پیش از آن نباید این اسم را ثبت کرده باشد.

پس از انتخاب اسم، اسم تایید شده توسط اداره ثبت، تا سه ماه از تاریخ تایید، برای ثبت و آگهی اعتبار خواهد داشت.

هزینه حق الوکاله ثبت شرکت

هزینه حق‌الوکاله ثبت شرکت مربوط به وکیلیمی باشد که برای اینکار انتخاب می‌نمایید. معمولا این هزینه بین حدود دویست و پنجاه هزارتومان می باشد.
 
بیشتر بخوانید: معایب کارت بازرگانی

هزینه حق الثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید هزینه حق ثبت را پرداخت نمایید. هزینه حق ثبت که در حقیقت همان هزینه ابطال فیش سرمایه می باشد، طبق تعرفه‌های اداره‌ی ثبت شرکتها محاسبه خواهد شد. برای حداقل سرمایه که صد هزار تومانست مقداری که با افزایش سرمایه بصورت تصاعدی افزایش پیدا می‌نماید. اگر سرمایه بیش از صد میلیون تومان باشد، هزینه حق ثبت دیگر بصورت تصاعدی بالاتر نمیرود و یک مبلغ ثابت می باشد.

هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت

پس از ثبت شرکت و یا هم چنین در حالی که شرکتها سرمایه خود را افزایش دهند و سهامی اضافه نمایند، به مدت 2 ماه فرصت است تا با مراجعه به اداره ثبت شرکتها، اقدام به ابطال تمبر کنند.
 

هزینه پاکت، پوشه و پست مدارک

پس از تکمیل مدارک باید همه اطلاعات خود را از طریق پست برای اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید. معمولا هزینه ارسال مدرک بیش از 5۰ هزارتومان است. علاوه بر این باید لوازم جانبی مثل: پاکت و پوشه نیز تهیه نمایید. که هزینه جداگانه‌ای دارد و مبلغ آن کم است.

هزینه روزنامه رسمی

یکی از کارهایی که برای ثبت شرکت باید انجام داد، چاپ آگهی در روزنامه می باشد. چاپ آگهی باید در دو نوبت انجام گیرد. در گام اول باید در یک روزنامه محلی و در مرحله دوم در روزنامه رسمی چاپ می‌شود. هزینه چاپ را باید در اداره ثبت شرکتها پرداخت نمایید.

در گام دوم که چاپ در روزنامه رسمی است هزینه به طور اینترنتی پرداخت خواهد شد.

هزینه روزنامه کثیرالانتشار

در اخر باید از طریق سامانه روزنامه رسمی کشوری برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور درخواست داد. هزینه آگهی بنا بر تعداد کلمات و تعداد سطرهای آگهی بستگی دارد و این مبلغ به طور آنلاین پرداخت خواهد شد.

هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

برای تشکیل پرونده مالیاتی باید دو هزارم سرمایه شرکت را به اداره امور مالیاتی و دارایی واریز نمایید و با تشکیل پرونده کد اقتصادی دریافت نمایید.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ایجاد شرکت با مسئولیت محدود موسسین باید شرکت نامه و اساس نامه تنظیم نمایند و باید حتما کل سرمایه شرکت همان اول تایید شود و شرکت در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.

اگر شرکت نامه تنظیم نشود تاسیس شرکت به دلیل قانون تجارت باطل می باشد. در شرکت نامه و اساس نامه سهم‌الشرکه شرکا ذکر میشود و در مورد تقسیم نفع و ضرر تعیین و تکلیف میشود. اگر در این مورد مقرره‌ای ذکر نشود تقسیم به نسبت سرمایه شرکا می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود توسط مدیر یا مدیرانی که ممکنست از داخل یا خارج از شرکا باشند مدیریت میشود و موضوع شرکت که باید معلوم و مشخص باشد و منفعت عقلی داشته باشد در شرکت نامه ذکر شود.

در اسم شرکت حتما باید ذکر شود که یک شرکت با مسئولیت محدود ست در غیر این صوت در برابر اشخاص ثالث یک شرکت تضامنی به حساب خواهد آمد. علاوه بر آن نباید اسم شرکا در اسم شرکت قید شود والا شخصی که نامش در ضمن شرکت ذکر شود در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را دارد. نکته مهم دیگر این می باشد که شرکت نامه  باید در یک سند رسمی تنظیم بشود.

به طور خلاصه اگر حداقل سرمایه شما یک میلیون ریال باشد و شرکتی تاسیس نمایید برای ثبت آن باید به شرح زیر هزینه‌ بپردازید:

  • هزینه تنظیم اساس نامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی
  • هزینه حق الدرج
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه روزنامه رسمی
  • پوشه و گیره
  • تعین نام
  • حق الوکاله

انواع ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی می باشد که دو نوع خاص و عام دارد. در نوع اول تمام سرمایه شرکت توسط موسسین تادیه و تامین خواهد شد. در نوع دوم که سهامی عامست موسسین بخشی از سرمایه را با فروش سهام به مردم به دست خواهند آورد.

برای ایجاد شرکت سهامی خاص ضروریست که به چند نکته توجه نمایید:

  • اساس نامه باید به امضا سهامداران برسد
  • انتخاب مدیران باید در صورتج لسه ذکر و توسط سهامداران امضا شوند
  • مدیر انتخاب شود و تاسیس شرکت در روزنامه رسمی آگهی شود.
  • تمام سرمایه شرکت توسط موسسین تادیه میشود و سرمایه شرکت در هنگام تاسیس نباید از صدهزارتومان کمتر باشد و شرکا حداقل باید ۳ نفر باشند.
  • سهام شرکت سهامی خاص در بازار بورس قابل معامله نیست و انتقال سهام تنها با رضایت مدیران و صاحبان سهام امکان‌پذیر ست.
  • مسئولیت هر کدام از صاحبان سهام به مبلغ اسمی سهام آنها محدودست.
  • در اسم شرکت باید ذکر شود که شرکت سهام خاص است.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

  • هزینه تنظیم اساس نامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی
  • هزینه حق الدرج
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه روزنامه رسمی
  • پوشه و گیره
  • تعین نام
  • حق الوکاله

هزینه ثبت شرکت موسسه غیرتجاری

موسسه غیر تجاری موسسه‌ای می باشد که برای اهداف غیر تجاری مثل امور خیریه و یا فعالیت علمی و هنری تاسیس میشود و مهم نیست که موسسین آن هدف کسب منفعت مادی نیز دارند یا نه.

تعداد شرکا در این موسسات نباید کمتر از دو نفر باشد و باید در ادره ثبت شرکت‌ها ثبت شود. این موسسات غیرتجاری به دو بخش تقسیم می‌شوند:

موسساتی که با قصد کسب منفعت مادی و تقسیم آن در میان اعضا و یا اشخاص ثالث تاسیس می‌شوند و قصد ارايه خدمات را دارند.

موسساتی که با هدف جلب منفعت ایجاد نشدند و غیرانتفاعی می باشند. موسساتی که فعالیت‌های خیریه و قرض‌الحسنه و یا سیاسی انجام میدهند از این دسته می باشند.

برای ثبت شرکت موسسه غیرتجاری باید هزینه‌هایی پرداخته شود که به شرح زیرست:

  • هزینه حق الدرج
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه روزنامه رسمی
  • تعین نام
  • حق الوکاله

هزینه ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتیست که برای امور تجاری ایجاد میشود. در حالی که داراییی شرکت برای تامین بدهی آن کافی نباشید هر یک از شرکا مسئول پرداخت دیون می باشد. به عبارت دیگر افراد بطور تضامنی مسئولیت دارند.

برای تاسیس شرکت تضامنی باید شرکت نامه تنظیم شود و در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد. در شرکت نامه باید اسم، موضوع و محل شرکت و اطلاعات شرکا به صورت کامل ذکر شود.

در زمان تشکیل شرکت تضامنی ضروریست که همه سرمایه نقدی و غیرنقدی تقویم و تادیه شوند. در این نوع شرکت اگر مدیر بخوبی امور را مدیریت ننماید و بدرستی در حیطه مشخص بر طبق قانون عمل نکند، مسئول شناخته میشود.

منافع شرکت تضامنی به نسبت سهم میان شرکا تقسیم میشود مگر این که در شرکت نامه به شکل دیگر معین شد باشد. درصورتی که به دلیل ورود زیان کمبود سهم‌الشرکه شرکا جبران نشده باشد،‌ امکان تادیه منفعت به شرکا وجود نخواهد داشت و بر طبق قانون تجارت اینکار ممنوع  می باشد.

برای ثبت شرکت تضامنی باید هزینه حق‌الوکاله، هزینه تعیین اسم، هزینه تهیه پوشه و پاکت و هزینه حق الثبت بپردازید.

هزینه ثبت شرکت
هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یکی از انواع شرکتهای تجاری می باشد و برای امور تولید و توزیع در راستای اهداف قانون بهش تعاونی ایجاد می‌شود.

مقصود این شرکتها بهبود وضع اقتصادی و کمک به تامین نیازهای شرکا می باشد و بیشتر مواقع وقتی ایجاد می‌شود به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم قدرت اقتصادی و توان خرید مردم کمست و درنتیجه این شرکت در جهت حمایت از افراد تحت پوشش و کسانی که به کمک نیاز دارند ایجاد خواهد شد.

بر اساس ماده 193 قانون تجارت شرکت تعاونی اعم از تولید یا مصرف ممکنست مطابق اصول شرکت سهامی یا بر طبق مقررات مخصوصی که با تراضی شرکاء ترتیب داده شده باشد تشکیل بشود.

در اساس نامه شرکت تعاونی اسم، موضوع و هدف شرکت، مدت و مرکز فعالیت و میزان سرمایه، مقررات اداره شرکت و یا انحلال آن، میزان سهام شرکا و میزان سرمایه شرکت ذکر میشود. ایجاد شرکت تعاونی باید با اقدام مجمع موسس انجام شود و تعداد اعضا مجمع هفت نفر می باشد که سه نفر از این مجمع به عنوان هیات موسس انتخاب میشود و یک نفر هم به عنوان نماینده تام‌الاختیار به اداره کل تعاون معرفی خواهد شد.

اگر شرکتی از نوع تعاونی عام باشد برای تامین هزینه و سرمایه شرکت موسسین می‌توانند بخشی از سرمایه را با ارائه سهام به مردم، تامین نمایند. در شرکت تعاونی خاص شرکت با هدف عضویت یک گروه خاص تاسیس می‌شود. برای مثال شرکت تعاونی کارگران، معلمان، ایثارگران، و …

در تاسیس شرکت تعاونی خاص حداقل هفت عضو نیازست و برای شرکت تعاونی عام باید از وزارت تعاون مجوز گرفته شود ولی درباره تعاونی خاص مجوز اداره کل تعاونی کافیست.

شرکت تعاونی ممکنست تولیدی یا توزیعی باشد. شرکت تعاونی تولیدی برای اشتغال اعضا در امور کشاورزی، شیلات، عمران و غیره ایجاد خواهد شد و شرکت تعاونی توزیعی شرکتیست که در امور مربوط به توزیع کالا و خدمات و …فعالیت می‌نماید.

هزینه‌ این شرکت شامل موارد زیرست:

  • هزینه تنظیم اساس نامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی
  • هزینه حق الدرج
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه روزنامه رسمی
  • هزینه پوشه وگیره
  • هزینه حق الوکاله
  • هزینه مهر شرکت
 

بیشتر بخونید

شرکتهای پیمانکاری نیز دارای شرایط خاص خود هستند و بهتره از آنها اطلاع داشته باشیم مثل

پست قبلی
پست جدیدتر

نظر بدهید