آیهان برای خلق آیندگان
ثبت شرکت های خدماتی

ثبت شرکت های خدماتی

ثبت شرکت های خدماتی : انواع شرکتهای خدماتی شامل موارد زیادی هستند. زمینه هایی مانند خدمات حمل و نقل، آشپزخانه و رستوران داری، چاپ و تکثیر، و ارائه خدمات نظافتی را در بر خواهد گرفت. ثبت شرکت خدماتی یکی از لازم های اصلی فعالیت قانونی برای هر یک از انواع شرکت خدماتی می باشد. بهتر است قبل از آغاز فعالیت شرکت خود، آنرا ثبت نمایید.

ثبت شرکت خدماتی علاوه بر آنکه بر فعالیتهای شرکت شما ظاهر قانونی میبخشد، موجب آن خواهدشد که مردم و افراد با اعتمادزیادتری با شما همکاری نمایند. ثبت شرکت خدماتی نیازمند سرمایه گذاری زیادی نمی باشد. هم چنین برای ثبت شرکت خدماتی نیاز نخواهد بود تحصیلات خاصی داشت.

نحوه ثبت شرکت خدماتی درباره انواع شرکت خدماتی متفاوت می باشد. قبل از انکه بخواهیم شرکت خدماتی ثبت نمایید باید نوع خدمات را که در شرکت ارائه میدهید، را معین نمایید.

نحوه ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی چگونه صورت خواهد گرفت؟ مطابق با قانون تجارت برای ثبت شرکت خدماتی قبل از هر چیز باید فرم صورت جلسه موسسین تکمیل شود و به امضا شرکا برسد. بعد از آن فرم درخواست ثبت شرکت خدماتی باید تکمیل شود و به امضا شرکا برسد. برای ثبت شرکت خدماتی در مرحله بعد باید اساس نامه شرکت تهیه و تنظیم شود و همه صفحات آن به امضا شرکا برسد. بعد از آن باید برای شرکت چند اسم انتخاب شود. این اسمهای پیشنهادی نباید تا حالا سابقه ثبت داشته باشند.

اسمها باید به همراه مدارک به اداره ثبت تحویل داده شوند. بعد از بررسی و انتخاب یکی از نام ها، مسئول مربوط گواهی لازم را صادر می نماید. پس از آن متقاضی برای ثبت شرکت خدماتی به قسمت ممیزی ارجاع داده خواهد شد. بعد از انجام بررسیهای اولیه درحالی که با توجه به موضوع شرکت نیاز به اخذ مجوز است، به دستگاه مربوطه معرفی می شود.

هزینه ثبت شرکت خدماتی

برای ثبت شرکت خدماتی،پس از این در حالی که نقص مدارکی وجود نداشت، برای پرداخت هزینه ثبت شرکت خدماتی، متقاضی را به حسابداری ارجاع خواهندداد. هزینه ثبت شرکت خدماتی با توجه به سرمایه شرکت مشخص می شود. بعد از تعیین مبلغ هزینه ثبت شرکت خدماتی (حق الثبت)، متقاضی به بانک ملی ارجاع داده خواهد شد.

بعد از پرداخت هزینه ثبت شرکت خدماتی، متقاضی رسید بانکی را به قسمت حسابداری ارائه می نماید. در این مرحله از ثبت شرکت خدماتی ممیز مربوط دستور ثبت را صادر می نماید.

بعد از این کارشناس تامین با توجه به انواع شرکت خدماتی مدارک متقاضی را بررسی می نماید و در صورت دیدن ایرادات، به متقاضی اعلام خواهد شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادات اقدام کند. پس از امضا و تایید رئیس اداره ثبت، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارسال میشود. کارشناسی یک نسخه از مدارک را برای درج آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار به متقاضی تحویل خواهد داد.

کارشناسی یک نسخه دیگر از مدارک را در پرونده بایگانی می نماید. در آخرین مرحله ثبت شرکت خدماتی در دبیرخانه، آگهی تاسیس مهر و شماره گذاری خواهد شد. پس از گذراندن این مراحل شرکت ثبت شده محسوب میشود.

شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی

با ماشینی شدن زندگی امروزه، افراد تمایل زیادتری دارند که امور نظافتی و بهداشتی خانه یا سازمان خود را به شرکتهای خدماتی نظافتی بسپارند. یکی از انواع شرکت خدماتی، شرکت خدماتی نظافتی می باشد. شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی خیلی ساده است و با کم ترین سرمایه میتوان یک شرکت خدماتی نظافتی را راه اندازی کرد.

یکی از شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی این می باشد که معمولاً ثبت همچنین شرکتهایی نیاز به اخذ هیچ مجوزی نخواهند داشت. به همین خاطر امروزه اشتیاق به ثبت شرکتهای خدماتی و نظافتی روز بروز در حال بیشتر شدن می باشد.

زمینه فعالیت شرکتهای خدماتی نظافتی خیلی گسترده می باشد. ولی به صورت کل این شرکتها خدمات نظافتی و بهداشتی ارائه خواهند داد، که اینکار را در شکلهایی از قبیل موارد زیر انجام خواهند داد.

  • انواع شرکت خدماتی نظافتی منزل
  • _  انواع شرکت خدماتی نظافتی ساختمان
  • _  انواع شرکت خدماتی نظافتی سطح شهر و شهرداری ها
  • _  انواع شرکت خدماتی نظافتی کارخانجات

(شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی)

شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی مثل دیگر نوع های شرکت خدماتی بستگی به موضوع آن خواهد داشت. موضوعات گفته شده تنها بعضی از موضوعاتی می باشند که برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی در نظر گرفته خواهند شد در اصل شرایط تاسیس شرکت خدماتی نظافتی اصولاً شبیه به ثبت بقیه شرکتهای خدماتی می باشد.

لیکن درباره هر موضوع خاص ممکن می باشد قواعد و مقررات خاصی تدوین شود. بعضی از موارد را ممکنست بعنوان فعالیّت موضوع انواع شرکت خدماتی ثبت نمود:

  • _ انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • _ برپایی شرکت در همایش ها، سمینار  و نمایشگاههای داخلی و خارجی

  • _ پرستاری از کودکان و سالمندان

  • _ تامین نیروی انسانی و نگهبانی

  • _ آشپزی و پخت غذا

  • _ خرید، فروش و توزیع مواد غذایی، اسباب بازی، لوازم خانگی و غیره

  • _ اعطای نمایندگی از شرکتهای داخلی و خارجی

  • _ برگزاری مراسمات عزاداری و جشنها

  • _ حمل و نقل اثاثیه منزل و شرکتها

  • (شرکتهای خدماتی نظافتی خود به انواع گوناگون تقسیم میشوند.)

نکات مهم

گر چه ثبت شرکت خدماتی به ظاهر کار ساده می آید. ولی به تخصّص و مهارت نیاز خواهد داشت. به همین ترتیب باید توجه داشت که چه نوع شرکت برای ثبت انتخاب می شود. هم چنین توجه به این موضوع ضروری می باشد که مطابق با قانون تجارت هیچ کس به تنهایی نخواهد توانست شرکتی را راه اندازی نماید.

مثلا برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص حداقل به پنج نفر شریک نیاز خواهد بود که سه نفر به عنوان عضو هیات مدیره و دو نفر به عنوان بازرس انتخاب خواهندشد. منظور این می باشد که یکی از مهم ترین قدمهای ثبت شرکت خدماتی انتخاب شریک خوب می باشد

مطابق با قانون تجارت هفت نوع شرکت وجود خواهد داشت این شرکتها عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تعاونی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی خاص و عام. یکی از دیگر گام های اصلی برای ثبت شرکت خدماتی این خواهد بود که اول با توجه به سرمایه و تعداد شرکا و مسائل دیگر یکی از این موارد بعنوان قالب شرکت انتخاب شوند.

ثبت شرکت های خدماتی
ثبت شرکت های خدماتی

مراحل ثبت شرکت خدماتی

۱-تکمیل فرم صورت جلسه موسسین و امضای توسط شرکا

۲-تکمیل فرم درخواست ثبت و امضای توسط شرکا

۳-تهیه، تنظیم و امضا تمام صفحات اساسن امه توسط شرکا

۴-باید چند اسم برای شرکت انتخاب شود و این اسم هاهمراه با مدارک به اداره ثبت تحویل داده شوند. این اسمها باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشت. هم چنین اسمهای پیشنهادی نباید سابقه ثبت داشته باشند و از اسمهای خارجی نبوده. مسئول مربوط بعد از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی صادر می‎ نماید.

۵-بعد از ارجاع متقاضی به قسمت ممیزی، بررسی‎ های اولیه صورت می‎ گیرد و با توجه به موضوع شرکت در حالی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح داشت، در صورت لزوم به مرجع مربوط برای اخذ مجوز معرفی می شود.

۶-بعد از اخذ مدارک گفته شده، ممیز با شرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را به منظور پرداختی هزینه ‎های ثبت به حسابداری راهنمایی می نماید. مسئول حسابداری با توجه به سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را به منظور پرداخت حق الثبت به بانک ملی ایران هدایت می کنند.

۷-متقاضی بعد از پرداخت هزینه ‎های حق الثبت، رسید بانکی را به قسمت حسابداری ارائه خواهد داد که ممیز مربوط نیز دستور ثبت را صادر می‎ کند.

۸-کارشناس تاسیس، مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن بررسی‎ می کند تا موارد منع قانونی نداشته باشد. علاوه بر این او تمام محتویات پرونده را  داخل سیستم چک‎ می‎‎‎ کند تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ خواهد شد تا در اسرع وقت آن ها را رفع کند.

۹-بعد از تایید و امضا رئیس اداره ثبت، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارسال می شود که او نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی تحویل و نسخه دیگر مدارک را در پرونده متقاضی قرار خواهد داد.

۱۰-و در آخر آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره‎ خواهد شد که بعد از طی شدن این مراحل، شرکت ثبت شده به شمار در خواه آمد.

شرایط ثبت شرکت خدماتی

اصولا برای ثبت این نوع شرکت ها شرکت مسئولیت محدود ثبت می نمایند ولی ما شرایط ثبت را برای هر دو نوع شرکت پر طرفدار یعنی ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص را برای انجام امور خدماتی توضیح خواهیم داد:

شرایط ثبت شرکت خدماتی مسئولیت محدود
  • نیاز به حداقل 2 نفر برای ثبت
  • سرمایه یکصد هزار تومانی برای ثبت لازم است
  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود خدماتی در 10 روز ثبت میشود
شرایط ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص
  • شما نیازمند ۵ نفر، ۳ نفر عضو هیئت مدیره و ۲نفر بازرس.
  • میزان سرمایه یک میلیون ریال
  • حداقل ۳۵ درصد سرمایه بصورت نقدی به حساب شرکت نزد بانک واریز خواهد شد
  • مدت زمان ثبت بطور کامل 10 روز کاری به طول خواهد انجامید

نکته ی مهم: شرکتهای خدماتی با توجه به نحوه فعالیت شان میتوانند یک و یا چند موضوع را در موضوع فعالیت خود ذکر نمایند.

راه اندازی شرکت خدماتی

آن چه از مدارک و اعضا نیاز خواهید داشت

۱- تاسیس شرکت که در ادامه مدارک آنرا ذکر خواهیم کرد
2- اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده و شروع فعالیت

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه )
  • امضا اقرار نامه به نداشتن شغل دولتی
  • اخذ مجوزهای لازم از ارگانهای مربوط اگر موضوع فعالیت شرکت نیازمند مجوز بوده.
  • ارائه اساس نامه شرکت که به صورت کامل تکمیل شد و موضوع شرکت نیز در آن قید شده هم چنین آدرس و کد پستی شرکت که در آن قید شود باید با یکدیگر مطابقت داشت

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

-کپی کارت ملی و شناسنامه
-ارائه مدارک شناسایی کلیه اعضاء هیئت مدیره (کارت ملی و شناسنامه)
-تعیین اسم شرکت ( انتخاب 5 اسم که در نهایت یک نام از میان آن ها توسط کارشناس اداره ثبت انتخاب می شود)
-طراحی موضوع با توجه به فعالیت تان
-انتخاب سرمایه اولیه شرکت
-انتخاب اعضاء هیئت مدیره و تعیین سمت و میزان سهام موسسین شرکتها
-ثبت اسم اولیه در سامانه

مراحل اخذ گواهی تعیین صلاحیت برای شرکت های خدماتی

۱-کاربران و متقاضیان باید برای گرفتن تاییدیه صلاحیت شرکتهای خدماتی به انجمنهای صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی پشتیبانی ، فنی و مهندسی در استان که شرکت ثبت می کنند ، مراجعه کنند.

۲-شرکتهای فرا گیرشده از این بخش نامه باید دارای دفاتر قانونی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ارائه مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب تامین اجتماعی و ارائه جواز کسب الزامی می باشد.

۳-وظیفه‌ انجمنهای صنفی شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گرفتن مدارک کارفرمایان شرکتهای خدماتی و تشکیل پرونده هستند.

۴-انجمنهای صنفی وظیفه خواهند داشت بعد از گرفتن مدارک و تایید صحت و سقم آن نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی و ارسال مدارک به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای صدور گواهینامه اقدام کنند.

پست قبلی
پست جدیدتر