آیهان برای خلق آیندگان
ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

شاید شما هم جزو افرادی هستید که برایتان این سوال مطرح شده که ثبت برند در کرج و یا در شهرهای دیگر چه منافعی برای شما خواهد داشت.

و همین پرسش باعث شده تا شما ثبت برند در کرج را جستجو کنید و ما مفتخر باشیم که در هلدینگ آیهان میزبان شما باشیم.

ثبت برند در کرج باعث می‌شود که از برند کالا و یا خدماتتان سو استفاده نشود و انحصاراً در اختیار خود شما قرار داشته باشد و با ثبت برند در کرج این اجازه را به کسی نمیدید که از لوگو و برند شما به نفع خودشان استفاده کنند.

مراحل ثبت برند در کرج رامیتوان به 5 بخش کلی تقسیم بندی کرد

نام برند

استعلام نام کاندید شده

تهیه و آماده سازی مدارک

ثبت اظهارنامه

آگهی روزنامه و صدور مجوز

هزینه ثبت برند

نام برند

مهمترین بخش ثبت برند در کرج انتخاب نام مناسب و مرتبط با کالا و یا برگرفته شده از محصول و یا خدمات

در ادامه باید بگویم که در ابتدا برای گرفتن و ثبت برند در کرج در هر حوزه‌ای باید جواز کسب مرتبط با حوزه کاری خود را داشته باشید و بعد برای ثبت برند در کرج اقدام کنید

همچنین باید نامی که انتخاب می‌کنید در فرهنگ لغت فارسی دهخدا و یا معین دارای معنی مستند فارسی داشته باشد

برای ثبت برند لاتین باید کارت بازرگانی داشته باشید

نکته مهم: در انتخاب نام باید به کوتاه بودن، قابل حفظ بودن و یا بیان ساده و راحت در بین کاربران توجه ویژه‌ای داشت مثل کوکا کولا، دو مینو و برند های بزرگ دیگر که همه ما آنها را می‌شناسیم

استعلام نام کاندید شده

همانطور که در پاراگراف بالا بیان کردم باید نام انتخاب شده دارای معنی فارسی باشد در منابعی که از آنها نام بردم

بعد از اینکه نام را مشخص کردیم و استعلامات لازم را در این زمینه گرفتیم و نام قطعی شده

شما میتوانید برای انتخاب نام و پیدا کردن اسم برند و یا استفاده از برندهای آماده از همکاران ما در هلدینگ آیهان کمک بگیرید تا در عین انتخاب اسم درخور برند شما از زوایای حقوقی آن را نیز مورد بررسی قرار دهند و بعد تصمیم خود را در این زمینه بگیرید.

تهیه و آماده سازی مدارک

مدارک مورد نیاز شامل اطلاعات هویتی و 1 کد پستی و داشتن ثبت نام ثنا و مهمتر از همه داشتن جواز مرتبط با حوزه کاری مورد نظر برای ثبت برند نیاز است

ثبت اظهارنامه

در این مرحله ثبت اظهارنامه وجود دارد که ممکن است این مرحله به 2 یا 3 بار رد کردن اظهارنامه نیاز داریم که در اکثر مواقع با بار اول ثبت اظهارنامه میتواند این پروسه را حل کرد.

در این مرحله بعد از ثبت اظهارنامه آن را به مالکیت معنوی ارسال می‌کنیم و در کارتابل کارشناس، کارشناس مسئول و رئیس اداره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

و در صورت رد حتی یکی از افراد فوق الذکر برند رد خواهد شد و باید رفع نقص صورت بگیرد و دوباره و یا 3 باره اظهارنامه رد شود.

آگهی روزنامه و صدور مجوز

بعد از تایید اظهارنامه ثبت برند در دو نوبت آگهی روزنامه رسمی منتشر می‌شود و تصویر برند و جزئیات برند در آن قید می‌شود و به دفتر ثبت اظهارنامه و یا مثلاً هلدینگ آیهان که کار برند شما را انجام داده ارسال می‌شود

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند در نقاط مختلف کشور و یا هر شهر ممکن است متفاوت باشد و این امریست عادی چون ما عادت کردیم که برای انجام هر کاری از شرکت ها و یا شهرهای مختلف استعلام قیمت بگیریم و بعد اقدام به انجام هر کاری کنیم

برای دریافت سریع استعلام قیمت شما میتوانید با همکاران ما در هلدینگ آیهان در تماس باشید تا دقیق‌ترین و مناسب‌ترین قیمت روز ایران را به شما اعلام کنیم

ثبت برند در کرج شاید برای شمایی که میخواهید کسب و کارتان را شروع کنید موضوع کم اهمیتی به نظر بیاید، اما میدانید که شما با ثبت برند در کرج و یا در کل ایران و یا در سطح بین المللی میتوانید بدرخشید و برند انحصاری خودتان را داشته باشید؟

ثبت برند در کرج چگونه است و چقدر زمان نیاز دارد؟ هزینه ثبت برند در کرج چقدر می باشد و باید از کجا شروع نماییم؟

کرج یکی از مهمترین قطبهای صنعتی و تجاری ایران است. کرج را میتوان یکی از مهمترین بخش های فعالیت های شرکتهای صنعتی و خدماتی، در نیمه شمالی کشور در نظر گرفت.

موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پتانسیل‌هایی از جمله، هم جواری با پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور، نزدیکی به بقیه نقاط صنعتی کشور مثل استان های قزوین و مرکزی، هم جواری با رشته کوه های البرز وغیره

این شهر را به یکی از شهرهای مستعد برای توسعه اقتصادی و تجاری تبدیل کرده است.

ثبت علامت تجاری در استان البرز

علاوه بر موارد گفته شده، خود استان البرز نیز دارای پتانسیلهای توسعه اقتصادی، گردشگری، به ویژه گردشگری زمستانی، معادن و منابع زیرزمینی و … میباشد؛ و زمینه هایی سرمایه گذاری در این استان مهیا میباشد.

از نظر لغوی برند، به معنی علامت، نشان، لوگو، عنوان و گرید است؛ و از نظر اصطلاح نیز،اسم و نشان اختصاری برای یک شرکت می باشد؛ که با استفاده از آن بتواند معرفی و مطرح شود.

برند می تواند معرف قالب و موضوع فعالیت یک شرکت در بازار رقابت تجاری باشد، از اینرو برای شناخته شدن در بازار کار، تولید و تجارت محصول و کالا و کیفیت خدمات رسانی در سریعترین زمان، لازم است شرکتها بعد از ثبت شرکت خود اقدام به ثبت برند کنند.

بیشتر بدانید: صفر تا صد گرفتن جواز کسب 

نحوه ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج مثل ثبت شرکت، براساس قوانین و آئین نامه های اداره ثبت شرکتها، بخش علائم و اختراعات صورت میگیرد. ثبت برند در کرج باعث ایجاد تمایز تولیدات، فعالیت ها و خدمات یک شرکت، نسبت به تولیدات، فعالیت ها و خدمات بقیه شرکتها می شود.

بنابراین فعالان اقتصادی، سرمایه گزاران و صاحبان پروژههای بزرگ، همواره به دنبال شرکتهایی می باشند که این ویژگی ها را دارا باشند؛ تا با خیال آسوده با آن ها قرارداد ببندند.

بنگاهها و مؤسسات، از حمله شرکت تولیدی و شرکت خدماتی ، همواره برای جذب سرمایه بیشتر و عقد قراردادهای با سود دهی بیشتر، علاوه بر ثبت شرکت خود، برند خاصی را نیز برای شرکت خود، با توجه به نوع فعالیت آن در نظر گرفته، و طی فرآیندی به شکل رسمی و قانونی آنرا به ثبت می رساند.

 ثبت برند در کرج

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

در هر جامعه و هر سیستم اقتصادی، براساس فعالیتی که مؤسسات، شرکتها و بنگاه های تولیدی و خدماتی انجام میدهند، نشان و یا علامتی تجاری بر روی محصول و یا خدمات آن ها درج خواهد شد.

در حقیقت این برند است که مالکان مؤسسات تولیدی و خدماتی، برای فعالیتهای کاری خود، طراحی نموده و به ثبت رساندند. برند، اختصاصی و مختص به همان شرکت است و مسلماً حق استفاده از آن برای معرفی کالا و خدمات بقیه شرکتها غیر مجاز و غیر قانونی است. در ادامه، به بعضی از فواید ثبت برند در کرج برای شرکتها اشاره میشود.

ثبت برند برای  کالا، خدمات و تولیدات یک شرکت را از بقیه شرکتها در استان البرز و کل ایران متمایز می کند. ثبت برند در کرج یعنی مطرح کردن یک شرکت در عرصه فعالیت و تولید.

1) فتوکپی از همه مدارک شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی شرکت که شامل

مدارک شناسایی اشخاص حقیقی که همان متقاضی است؛ ازجمله :کپی صفحات شناسنامه،  کارت ملی، کارت بازرگانی( در صورتی که برند لاتین باشد )، و یک مجوز فعالیت که مشخص نماید شما در آن حوزه مشغول بکار می باشید.

مدارک شناسایی اشخاص حقوقی که همان نماینده رسمی متقاضی است؛ شامل: کپی از همه صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی، آگهی درج شده ثبت شرکت طبق آخرین تغییرات شرکت و رسمی کشور، پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت.


نکته: ارائه کارت بازرگانی زمانی الزامی است که در طراحی برند، کلمه یا حروف لاتین بکار رفته باشد؛ در غیر این صورت نیاز به ارائه آن نمی باشد.

تهیه و ارائه همه مدارک نماینده قانونی، در حالی که کار ثبت برند بر عهده او باشد.

در طراحی برند باید10نمونه از برندهای پیشنهادی را برای ثبت ارائه کرد؛ که این 10 نمونه برند، باید بصورت گرافیکی در ابعاد 10×10 سانتی متر طراحی و آماده شده باشند.

در طراحی برند اگر تصویر بصورت سه بعدی باشد، لازمست نمونه گرافیکی از شش جهت و شش زاویه متفاوت تهیه و ارائه شود.

تهیه و ارائه مدارک مربوط به کسب و کار مانند جواز تأسیس فعالیت با توجه به مرتبط بودن.

  براساس ضوابط و مقررات در استفاده از علامت جمعی، باید متقاضی گواهی تأیید شده از آن را ارائه داد.

ارائه فیش پرداخت هزینه ثبت برند.

دریافت کد رهگیری، در پایان ثبت نام مراحل اولیه ثبت برند.

راهنمای مراحل ثبت برند

با تهیه و تنظیم همه مدارک گفته شده، لازمست که متقاضی ثبت برند، اظهارنامه ثبت علامت تجاری شرکت خود را نیز به اداره ثبت شرکتها تسلیم کند. در هر مرحله از فرایند ثبت برند، باید همه مدارک درخواستی بصورت اسکن شده در سامانه ساجات بارگذاری شود.

 اظهارنامه ثبت برند در کرج

تهیه و ارائه اظهارنامه بخش های از مهم ترین می باشد که به روش زیر انجام می شود:

باید متقاضی به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و درخواست اینترنتی خود را برای ثبت برند انجام بدهد.

در هر مرحله، متقاضی با دریافت کد رهگیری، با آگاهی از روند ثبت برند خود، آنرا پیگیری  می کند.

مرحله بعد، شامل بررسی و ارزیابی مدارک و برند شرکت میباشد که توسط کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری، انجام میشود.

مرحله بعد نیز، مرحله اعلام نتایج (رد یا پذیرش درخواست ثبت برند) است که باید به اطلاع متقاضی برسد؛ تا در صورت رد شدن، متقاضی نقص مدارک را بر طرف نماید و دوباره آنرا ارسال کنید.

با پذیرش درخواست ثبت برند و دریافت تأییدیه مدارک، باید کارشناس مربوطه از طریق پست، دو نسخه از قرارداد را به آدرس متقاضی ارسال کند.

متقاضی  پس از دریافت دو نسخه از قرارداد، نسخه اول را نزد خود بایگانی می کنند و نسخه دوم را با در دست داشتن مدارک هویتی، مدارک خواسته شده و فیش واریزی هزینه های ثبت برند، به آدرس مرکز اداره ثبت شرکتها، مجدداً ارسال کنند.

 ثبت برند در کرج

مراحل ثبت برند در کرج

نکته: درج اظهار نامه در سامانه مالکیت صنعتی از مهمترین بخشهای ثبت برند است؛ که به این منظور باید مراحل زیر را طی نماید:

انتخاب نوع اظهار نامه شرکت، درج اطلاعات و مشخصات هویتی مالکین، بارگزاری مدارک مورد نیاز، دریافت تأییدیه و پرداخت هزینه ثبتی.

نکات مهم ثبت علامت تجاری در کرج

اعتراض بر ثبت برند

چنانچه متقاضی پیش از ثبت برند و در طول فرآیند ثبت و یا پس از ثبت برند، از روند، اعلام نتایج ثبت برند و یا عدم اطلاع رسانی سریع و مناسب، معترض باشد، باید اعتراض خود را طی درخواستی به اداره ذی ربط اعلام کند.

اعتراض بر ثبت برند زمانی وارد است که:

طرح و علائم ثبت برند عمداً یا سهواً بنام دیگر باشد.

تشابهات برند از نظر خطوط، رنگ، علائم و یا اشکال موجب به اشتباه افتادن مصرف کنندگان شود.

 مدت زمان لازم برای اعلام اعتراض به ثبت برند 30 روز کاری می باشد.

پس از درج آگهی ثبت برند در روزنامه های رسمی، اعتراض وارد نیست.

 ثبت برند در کرج

هزینه ثبت برند در کرج

هزینه ثبت برند در کرج مانند تمام ایران تقریباً به یک میزان است. البته هزینه ثبت برند ممک است با توجه به تعداد طبقات متفاوت باشد.

جهت استعلام دقیق هزینه ثبت برند در کرج با شمارههای موسسه تماس بگیرید. هم چنین برای دریافت هرگونه مشاوره با شمارههای موسسه ثبت شرکت تماس حاصل نمایید.

ثبت برند در کرج

با توجه به این که کرج بعنوان یکی از استان های همسایه پایتخت، شرکتها و مراکز صنعتی خیلی زیادی را در داخل خود گنجانده است

و البته یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است، کسب و کارهای مختلف در زمینه های متفاوت برای کسب سود و درآمد خیلی بالاتر به سراغ فعالیت در این شهر رفتند.

وقتی که شما قصد دارید در استان البرز و شهرستان کرج شناخته تر شوید و سود و درآمد خیلی بالاتری را بدست بی اورید باید اسم برند تجاری و لوگو شناخته‌شده در نظر مشتریان داشته باشید.

در خیلی از موارد ثبت علامت تجاری و لوگو خاص باعث میشود تا مشتریان در صورت رضایت از خدمات شما، آنرا به دیگر مشتریان نیز معرفی نموده و این موضوع میتواند بازاریابی پنهانی را برای جذب مشتریان جدید برای شما به همراه داشته باشد.

ثبت برند و لوگو تجاری با قوانین و شرایط کامل در کرج در نظر گرفته شدست و شما به چند روش میتوانید مدارک و مراحل مورد نظر برای ثبت نام و لوگوی تجاری بصورت قانونی را طی کرده و از مزیتهای خیلی زیاد آن بهره مند شوید.

انواع ثبت برند در کرج

بصورت کل در کشورمان شما میتوانید برند خود را بصورت حقیقی و یا حقوقی به ثبت رسانید. در هر کدام از این برندها شرایط و مدارک خاص در نظر گرفته شدست که شما باید با تهیه کردن آن ها به سراغ دیگر مراحل ثبت برند روید.

نکته مهم که درباره ثبت لوگو و برند و در نظر داشته باشید این است که شما باید در حیطه فعالیت خود را در زمینه کسب و کاری که قصد دارید آن راه اندازی نمایید و آنرا به به ثبت رسانید.

باید برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط که در آن زمینه فعالیت می‌ نمایند و اقدام کنید.


بیشتر بخوانید

شما اگر قصد دارید که کسب و کارتان را در خارج از مرزهای کشورمان نیز کسترش دهید نیاز به گرفتن کارت بازرگانی دارید که این مهم شامل کارت بازرگانی حقیقی و کارت بازرگانی حقوقی می‌شود

پست قبلی
پست جدیدتر