آیهان برای خلق آیندگان
بهترین موسسه ثبت شرکت

بهترین موسسه ثبت شرکت : اگر شما نیز تصمیم گرفته اید فعالیت تجاری و یا غیر تجاری منظمی را آغاز کنید بهتر است با ثبت شرکت شروع کنید و حتما سوال هایی در رابطه با مراحل و چگونگی ثبت شرکت برایتان پیش آمده است. ما در بهترین موسسه ثبت شرکت ،این مقاله را تهیه کردیم تا تمامی جزئیات و جوانب ثبت شرکت را بر اساس قوانین به روز کشور و همچنین جدیدترین تغییرات سامانه ثبت شرکت ها به زبان ساده در اختیار شما قرار دهیم. به طوری که از گام ابتدایی تا آخرین مرحله تأسیس شرکت را به خوبی درک کنید.

بهترین موسسه ثبت شرکت :

ثبت شرکت چیست؟

بنابراین با توجه به مواد مذکور هر گاه یکی از شرکت های تجاری مراحل مربوط به ثبت را طی ننمایند و به ثبت نرسند رسمیت نداشته و بلکه بر خلاف قانون بوده و مراجع ذیصلاح می توانند از انجام فعالیت های آن جلوگیری نمایند.

اگر زمان کافی برای مطالعه این مقاله ندارید می توانید از طریق شماره های زیر از کارشناسان ما در موسسه آوین آیهان مشاوره تخصصی دریافت کنید.   09032505052   02636540193

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

• تعیین شرکای شرکت یا همان سهامداران
• مشخص کردن سرمایه اولیه شرکت
• انتخاب موضوع فعالیت مناسب برای شرکت
• مرحله جذاب انتخاب نام شرکت
• تعیین چارت سمت هر عضو و مشخص کردن اختیارات و حقوق امضاء
• آماده کردن مدارک لازم طبق چک لیست مورد نیاز اداره ثبت
• ثبت نام آنلاین و درخواست اینترنتی
• ارسال کردن مدارک به همراه نامه تایید نام اداره
• مراجعه به اداره جهت امضاء و تحویل اوراق
• پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت
• انتخاب نوع شرکتی

بیشتر بدانید: ثبت برند،اخذ جواز کسب

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

• ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء.
• ارائه شرکت نامه
• ارائه تقاضانامه شرکت
• ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره
• آماده سازی اساسنامه تکمیل شده شرکت
• دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
• تعیین حق امضای شرکت (چنانچه حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)
• تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء
• ارائه 5 مورد نام حداقل 3 سیلابی به ترتیب اولویت
• ارائه مجوز (ویژه شرکتهایی که نیاز به مجوز دارند)
• ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
• ارائه وکالتنامه وکیل (در صورتی که گیرنده کار از اداره وکیل باشد)
در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد.

استعلام ثبت شرکت ها

استعلام سامانه ثبت شرکتها

برای جست‌وجوی شرکت‌های ثبت‌شده در ایران علاوه بر سامانه استعلام شرکت ثبت‌شده می‌توان به سایت روزنامه رسمی نیز مراجعه نمود.

تأسیس شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و هر نوع تغییری در آنها باید در روزنامه رسمی آگهی شوند. برای جست‌وجو در این آگهی‌ها باید به نشانی اینترنتی « rrk.ir» مراجعه فرمایید.

این وب‌سایت با اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی پایگاه آگهی‌های قانونی بسیار کاراتر از قبل شده است. فقط توجه داشته باشید که ممکن است که شرکت و موسسه‌ی حقوقی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد، ولی هنوز آگهی آن در روزنامه رسمی کشور چاپ نشده باشد.

 بهترین موسسه ثبت شرکت :

هزینه ثبت شرکت در سال 1401

در این صفحه یک فرم کوچک گذاشته ایم برای استعلام قیمت ثبت و خدماتمان که شما با وارد کردن شماره تلفن همراه و تیک زدن شرکتی که می خواهید، فورا هزینه ثبت آن شرکت برای شما پیامک می شود.
اما در ادامه هم به شما خواهیم گفت چرا قیمت اعلامی موسسات ثبتی متفاوت است، آیا این تفاوت ناشی از خدماتی است که شما درخواست داده اید یا قیمت ثبت در یک موسسه گرانتر از قیمت عادلانه آن است.
دوست گرامی شما اگر خودتان هم شرکتتان را ثبت کنید رایگان نخواهد بود، یعنی یک سری هزینه دارد که باید واریز و پرداخت نمایید و اینکه چون اینترنتی است دلیل بر رایگان بودن آن نیست، شما باید هزینه پست، هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرک و هزینه دو نوبت درج آگهی در روزنامه را پرداخت کنید.

انواع شرکت ها

شرکت ها به طور کلی به 2 نوع تجاری و مدنی تقسیم می شوند.
شرکت تجاری سازمانی است که بین دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل می‌شود که در آن هریک سهمی اعم از جنس،کار یا به صورت نقدی در بین کار می‌گذارند تا انجام به عملیات تجاری گرفته و منافع و زیان حاصله را مابین خود تقسیم کنند در خصوص شرکت های مدنی باید بدانید این نوع شرکت ها از اجتماع مالکین متعدد (حقیقی و حقوقی) جهت در هم آمیختن سهم الشرکه ی نقدی و غیر نقدی افراد به وجود می آید.

شرکت تجاری چیست؟

هر گاه دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجاری با تسهیم سرمایه و ترسیم نحوه تقسیم سود و زیان طبق مفاد قرارداد، تفاهم نمایند فعالیت آن ها یک شرکت تجاری را تشکیل داده است. به عبارت دیگر هرگونه عملیات تجاری ناشی از تودیع سرمایه شرکاء که طبق قرارداد با تقسیم سود و زیان همراه باشد مشمول فعالیت شرکت تجاری است.

برای انجام کلیه امور حقوقی و ثبت شرکت و امور ثبتی با ما در تماس باشید تا بهترین راهنمایی را از مشاوران دلسوز ما دریافت کنید
026336540193- 09032505053

مراحل تاسیس و ثبت شرکت های تجارتی

تکمیل مدارک

کپی کارت ملی و شناسنامه

انتخاب نام شرکت

۵ نام پیشنهادی به ترتیب اولویت با رعایت کلیه قوانین و دستورالعمل های مربوطه ارائه می شود، تا مورد ارزیابی کارشناسان قرار بگیرد.

تنظیم مدارک شرکت

مدارک شرکت، مانند اساسنامه، تقاضانامه و … که الزامات انواع شرکتهای تجاری هستند، تنظیم می شوند.

امضاء مدارک شرکت

دراین مرحله، مدارک باید توسط شرکا رویت شده و امضا گردد.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها

بعد از آماده کردن مدارک، باید مدارک به اداره ثبت شرکتها به آدرس اینترنتی (ssaa.ir) ارسال گردد.

دریافت آگهی

پس از تایید مدارک و ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها، آگهی شرکت صادر می گردد.

مهمترین الزامات انواع شرکتهای تجاری که برای ثبت و تاسیس شرکتها مورد نیاز هستند عبارتند از:
• تقاضانامه
• شرکتنامه
• اساسنامه

 بهترین موسسه ثبت شرکت :

بررسی مراحل طی شده ثبت شرکت تجاری

تمامی مقررات شرکت از جمله نام شرکت، میزان سرمایه، انتخاب مدیر، انحلال و تمامی دستورالعمل های مربوط به فعالیت انواع شرکت های تجاری، در اساسنامه شرکت مشخص می شود. همچنین با تغییرات انواع شرکت تجاری که مواردی همچون تغییر در نام و آدرس شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شرکا، تغییرات مدیران و … می باشد، باید طی یه صورتجلسه تنظیم شده و به ثبت قانونی برسد و در اساسنامه نیز تغییرات اعمال شود. اگر به صورت کامل با مبحث اساسنامه آشنایی ندارید، حتما مقاله اساسنامه شرکت ها را مطالعه کنید.

انواع شرکت تجاری

به طور کلی هفت نوع شرکت وجود دارد
1. شرکت سهامی (عام، خاص)
2. شرکت با مسئولیت محدود
3. شرکت تضامنی
4. شرکت مختلط غیر سهامی
5. شرکت مختلط سهامی
6. شرکت نسبی
7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت سهامی عام چیست؟

بهترین موسسه ثبت شرکت : یکی از انواع شرکت های قابل تاسیس و نام برده شده در ماده ۲۰ قانون تجارت شرکت سهامی عام می باشد. شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.به این طریق که موسسین قبلاَ 20% سرمایه را خودشان تعهد کرده و لااقل 35% مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانک ها سپرده و سپس اظهارنامه ای به ضمیمه ی طرح اساسنامه ی شرکت و طرح اعلامیه ی پذیره نویسی سهام،به مراجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند.

هدف از تاسیس تمامی شرکت ها من جمله شرکت سهامی کسب سود و تقسیم آن کیان صاحبان سهام می باشد و این شرکت دارای شخصیت حقوقی مستقلی است. در این نوع از شرکت سرمایه لازم را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند. اوراق سهام این شرکت برخلاف نوع سهامی خاص قابل فروش و‌ واگذاری به عموم است که در واقع بخشی از سرمایه تشکیل شده این شرکت مربوط به مردم است.

شرکت سهامی خاص چیست؟

بهترین موسسه ثبت شرکت : شرکت سهامی خاص   گونه‌ای شرکت سهامی است که سهام آن قابل دادوستد در بورس اوراق بهادار نیست اما توسط مردم به راحتی قابل معامله است. شرکت سهامی خاص زیر مجموعه شرکت های سهامی است که از حداقل سه شریک هنگام تاسیس بر خوردار است . حداقل مقدار سرمایه ای که می بایست هنگام تشکیل این شرکت وجود داشته باشد، 100 هزار تومان است. در زمان تشکیل شرکت سهامی خاص تمام سرمایه به وسیله موسسان تامین می شود و بخشی از آن که شامل 35% از آن است در بانک سپرده گذاری می شود . در نام این شرکت باید به طور شفاف کلمه سهامی خاص آورده شود مسئولیت سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغی است که در شرکت هنگام تاسیس و ثبت سرمایه گذاری کرده اند .

پست قبلی
پست جدیدتر

نظرات (2)

نظرات بسته است.