آیهان برای خلق آیندگان
هزینه جواز تاسیس

هزینه جواز تاسیس : شروع هر کسب و کاری نیاز به داشتن مجوزها و رعایت قوانین خاصی دارد.

برای شروع فعالیت در زمینه‌های تولیدی و صنعتی نیاز به دریافت جواز تاسیس می باشد.

دریافت جواز تاسیس علاوه بر این که موجب خواهد شد تمام فعالیتهای شما تحت نظر قانون انجام گیرد، مزایای خیلی دیگری برای شما و کسب و کارتان دارد. با دریافت جواز تاسیس امکان فعالیت در شهرکهای صنعتی و مناطق مجاز دیگر برای شما فراهم می شود.

حتما برایتان سوال پیش خواهد آمد که هزینه جواز تاسیس چقدر می باشد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در ارتباط با اخذ جواز تاسیس و هزینه جواز تاسیس با شما در میان بگذاریم.

جواز تاسیس چیست؟

همان گونه که قبلتر نیز اشاره کرده ایم کسب و کارهای تولیدی و صنعتی برای انجام فعالیت در شهرکهای صنعتی و یا مناطق مجاز ملزم به دریافت جواز تاسیس هستند. جواز تاسیس که گفته شده برای فعالیتهای تولیدی و صنعتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر میشود تنها محدود به این فعالیتها نمی باشد و میتواند توسط نهادها و فعالیتهای دیگر درخواست شود. بعضی از این نهادها عبارتند از:

  • سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی
  • وزارت کشور در حوزه NGO ها و احزاب
  • وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات و صنایع کشاورزی و غذایی
  • وزارت کار و تعاون در حوزه کارآفرینی
  • شاغلهای خانگی

نحوه اخذ جواز تاسیس

قبل از اقدام به اخذ جواز تاسیس باید اول اطلاعاتی در ارتباط با هزینه جواز و هم چنین مدارک لازم برای اقدام  دریافت جواز تاسیس داشته باشید و با آگاهی کامل نسبت به اخذ آن اقدام نمایید. در این زمینه  خواهید توانست از افراد متخصص و مشاوران موسسه آیهان کمک بگیرید.

کمک گرفتن از افراد متخصص خواهد توانست باعث بهتر و سریع‌تر انجام شدن مراحل اخذ جواز تاسیس بشود. برای اقدام به دریافت جواز تاسیس باید شرایط قانونی را داشت:

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن ۱۸ سال تمام
  • دارا بودن برگه پایان خدمت یا معافیت (ویژه‌ی آقایان)
  • ارائه گواهی سوءسابقه و عدم اعتیاد
  • اخذ مجوز از شهرداری و وزارت دارایی و تائید صلاحیت شخصی و مکانی از سمت اداره نظارت بر اماکن عمومی
نحوه اخذ جواز تاسیس

بعد از آگاهی نسبت به شرایط قانونی اخذ جواز تاسیس باید نسبت به مدارک لازم برای دریافت جواز تاسیس و هزینه جواز تاسیس آگاهی پیدا کنید. اولین قدم اینست که به اداره دارایی مراجعه نمایید و مدارک لازم برای اخذ جواز تاسیس بشرح زیر است:

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی متقاضی مثل کارت ملی بصورت پشت و رو و کپی از تمام صفحات شناسنامه و اگر درخواست حقوقیست مدارک شناسایی مالک و مدیرعامل
  • آدرس و کدپستی مطابق با یکدیگر از محل اقامت و مکان شرکت یا محل فعالیت
  • ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معتبر معافیت از خدمت در حالی که متقاضی از آقایان باشد
  • لیستی از خدمات در حالی که فعالیت تولیدی باشد
  • ارائه روزنامه رسمی و آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت در حالی که متقاضی شخصیتی حقوقی باشد
  • لیست شهرها و شهرکهای صنعتی که زیر مجموعه شرکت می باشند

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی چه تفاوتی با هم دارند؟

به صورت کل می‌توان گفت که جواز حقیقی و حقوقی تفاوت چندانی ندارد و مراحل دریافت آنها  اکثرا یکسان می باشد. در ارتباط با هزینه جواز تاسیس خواهیم توانست گفت که هزینه جواز تاسیس برای افراد حقوقی معمولا بیشتر می باشد.

ولی تفاوت اصلی جواز تاسیس حقیقی و حقوقی در این می باشد که در مواقع اخذ وام بالای یک میلیارد تومان جهت واحد صنعتی مربوط، جواز تاسیس حقوقی اعتبار بالاتری داشت و ترجیح داده خواهد شد.

مزایای اخذ جواز تاسیس

بدیهیست که انجام همه فعالیتها به طور قانونی و با رعایت شرایط و قوانین مرتبط با آن میتواند روند بهتری را پیش گرفت و مزایای زیادی را داشت. اخذ جواز تاسیس برای انجام فعالیت‌های تولیدی مزایای زیادی خواهد داشت. بعضی از مزایای دریافت جواز تاسیس به شرح زیر است:

  • با در دست داشتن جواز تاسیس خواهید توانست اقدام به تاسیس واحد های صنفی و تجاری دیگر برای شرکت و فعالیت خود نماییید که این اقدام شما با داشتن جواز تاسیس با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
  • دریافت جواز تاسیس میتواند باعث تخصیص یافتن زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی شود.
  • با دریافت جواز تاسیس میتوانید تسهیلات دولتی را با بازپرداخت بلند مدت دریافت نمایید.
  • بعد از بهره‌برداری از محصول میتوانید مشمول معافیت‌های مالیاتی شوید.
  • ثبت علامت تجاری و برند تنها با داشتن جواز تاسیس امکان پذیر می باشد و بدون داشتن جواز تاسیس نمیتواند شرکت یا برندی را به ثبت رسانید.
  • با داشتن جواز تاسیس خواهید توانست در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت نمایید.
هزینه جواز تاسیس
هزینه جواز تاسیس

مدت اعتبار جواز تاسیس

همان طور که همه مجوزها دارای مدت اعتبار هستند، جواز تاسیس  از این قاعده مستثنی نیست و اعتبار آن بعد از مدت مشخص شده به پایان می رسد و افراد باییستی نسبت به تمدید آن اقدام کنند. برای مثال همین طور که مدت اعتبار برند و علامت تجاری ۱۰ سال می باشد، مدت زمان اعتباری که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جواز تاسیس در نظر گرفته است یک سال است. منظور از تمدید جواز تاسیس بهره‌گیری مجدد از امکانات و امتیازات  می باشد.

علاوه بر شرایط، مدارک لازم و هم چینین هزینه جواز تاسیس مدت اعتبار آن دیگر نکته مهم می باشد که باید در نظر بگیریم و در زمان موعد نسبت به تمدید آن اقدام کنیم. از آنجا که جوازها ممکنست از صنوف مختلف صادر شوند و برای تمدید هر جواز زمان مشخص در نظر گرفته خواهد شد، پس برای تمدید جواز تاسیس باید به مرجع صادر کننده جواز مراجعه نمایید.

هزینه جواز تاسیس

هزینه جواز تاسیس میتواند به عوامل مختلف بستگی داشته باشد. یکی از عواملی که میتواند در هزینه جواز تاسیس تاثیرگذار باشد اینست که شخصیتی که برای جواز تاسیس اقدام کرده حقیقی  یا حقوقی است. دومین عامل تاثیرگذار در هزینه جواز تاسیس محل فعالیت خواهد بود. بدیهیست که جواز تاسیس برای شهرکهای صنعتی مختلف خواهد توانست متفاوت باشد. برای آگاهی بیشتر نسبت به هزینه جواز تاسیس خواهید توانست از مشاوران و متخصصین در زمینه اخذ مجوزهای قانونی من جمله جواز تاسیس اقدام  نمایید.

هزینه گرفتن جواز کسب در سال 1401

درمورد موضوع هزینه گرفتن جواز کسب باید بگویم که این هزینه به شرایط و عوامل گوناگون مخصوصا درمورد صنف مورد نظر بستگی دارد همچنین این هزینه ها شامل هزینه حق ورود به صنف، هزینه اخذ گواهیهای اسم برده و هزینه های جاری دیگر هم است.

هزینه پروانه کسب

به مجوزی که مطابق مقررات و قوانین نظام صنفی، برای آغاز و ادامه کسب و کار و یا حرفه به شخص مربوطه به منظور محل تعیین شده و یا ابزار کسب معین اعطا میشود، پروانه کسب گفته خواهد شد. شما برای این که بتوانید پروانه کسب را دریافت نمایید باید هزینه پروانه کسب را پرداخت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با ما تماس بگیرید ، مشاوران و کارشناسان ما در ثبت شرکت آیهان آماده ارائه خدمات به متقاضیان پروانه کسب هستند.

هزینه جواز کسب نانوایی

نانوایی یکی از مشاغل فنی و تخصصی است و به موجب ماده 13 قانون نظام صنفی صدور پروانه کسب به منظور فعالیتهای تخصصی و فنی نیاز به اخذ پروانه تخصصی از مرجع های ذی ربط توسط متقاضی می باشد.

برای اخذ جواز کسب نانوایی باید هزینه اخذ جواز کسب نانوایی آن را هم پرداخت نمایید.

هزینه جواز کسب پوشاک

یکی از پر طرفدارترین وپر مخاطبترین مشاغل در دنیای امروز داشتن کسب و کار در حوزه پوشاک است. اولین مبادرت برای این امر اخذ جواز کسب پوشاک است.

امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی هر شخص در جستجوی این می باشد که برای خود کسب و کاری را راه اندازی نماید و حوزه فعالیت پوشاک یکی از کسب وکارهای مهم در این خصوص است.

راه اندازی کسب و کار پوشاک مستلزم گرفتن جواز کسب پوشاک است و هزینه گرفتن جواز کسب پوشاک هم بستگی به نوع فعالیت خواهد داشت و هزینه آن متفاوت است.

پست قبلی
پست جدیدتر