آیهان برای خلق آیندگان
معایب کارت بازرگانی چیست

معایب کارت بازرگانی چیست؟ انواع کارت بازرگانی چیست؟در این مقاله قصد داریم معایب کارت بازرگانی و انواع آن بررسی کنیم با ما همراه باشید.

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع نوعی مجوز است که افراد می توانند برای انجام تجارت خارجی از آن استفاده کنند. کارت بازرگانی هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی قابل صدور می باشد. ماده 3 قانون تجارت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد صادرات یا واردات کالا را دارند باید دارای کارت بازرگانی باشند.در ادامه مطالب از معایب کارت بازرگانی صحبت خواهیم کرد تا آخر مقاله با ما باشید.

برای اخذ کارت بازرگانی باید یکسری شرایط را داشته باشید تا اتاق بازرگانی، صنعت و معدن کارت صادر کند. پس می دانید که این کارت مربوط به امور بازرگانی است و از آنجایی که هر اقدامی طبق قوانین کشور مستلزم کسب مجوز ویژه از سازمان مربوطه است، کارت بازرگانی نیز مجوزی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند طبق آن این کارت را دریافت کند. ماده 3 قانون انجام فعالیت تجاری در زمینه واردات و صادرات.

بیشتر بدانید: نمونه کارت بازرگانی 

انواع کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در دو نوع حقیقی و حقوقی قابل صدور است که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند، اما کارت بازرگانی حقوقی مزایا و امتیازات بیشتری در زمینه تجارت جهانی، صادرات و واردات برخی کالاها دارد و به همین دلیل بیشتر است.

 معایب کارت بازرگانی

کارت بازرگانی حقیقی

اگر فردی به تنهایی و جدا از شرکت یا موسسه محل کارش برای دریافت کارت اقدام کند، کارت بازرگانی واقعی دریافت می کند.

کارت بازرگانی حقوقی

در صورتی که کارت بازرگانی برای یک شرکت یا موسسه تجاری صادر شود به این کارت کارت قانونی می گویند.

مدت اعتبار کارت بازرگانی

بر اساس شرایط خود می توانید کارت بازرگانی را از یک سال تا پنج سال تمدید کنید که هر کدام شرایط خاص خود را می طلبد بنابراین مدت اعتبار کارت بازرگانی متفاوت است.

برای دریافت جواز کسب از موسسه حقوقی آوین آیهان تماس بگیرید
02636540193     09032505052

شرایط لازم جهت اخذ کارت بازرگانی از اشخاص حقوقی

1. داشتن موقعیت مناسب برای فعالیت یک شخص حقوقی که برای عدم ورشکستگی ضروری است.

2. نداشتن سابقه کیفری

3. نیاز به مجوز برای کار در هیئت مدیره و مدیران

4. ارائه کپی و اصل شناسنامه، مدارک تکمیل شده خدمت و تحصیلی به هیئت مدیره و مدیران.

5. ارائه گزارش برای شرکت سهامی عام یا خاص

6. سند مالکیت با اجاره شرکت

7. ارائه اصل و رونوشت اساسنامه شرکت

معایب کارت بازرگانی چیست

اخذ کارت بازرگانی چه مزایایی دارد؟

با داشتن کارت بازرگانی می‌توانید در اتاق بازرگانی عضو شوید

آیین نامه نحوه عضویت در اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن مصوب 1374 یکی از شروط عضویت اتاق های بازرگانی را داشتن کارت بازرگانی اصیل یا قانونی دانست.

 امکان انجام واردات و صادرات از منطقه آزاد تجاری با داشتن کارت بازرگانی:

می دانید که واردات و صادرات از مناطق آزاد صنعتی/تجاری معاف از مالیات است و این امر انگیزه هایی را برای بسیاری از تجار و شرکت ها ایجاد می کند. اما برای این کار باید کارت ویزیت داشته باشید. لازم به ذکر است صرف داشتن کارت بازرگانی شما را از پرداخت مالیات معاف نمی کند، برای معافیت برای فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در مناطق آزاد باید مجوزهای لازم را داشته باشید.در زیر به معایب کارت بازرگانی چیست؟ میپردازیم ….

با داشتن کارت بازرگانی در گمرک حق العمل کاری دریافت می‌کنید:

مجوز کار در گمرک به فردی اعطا می شود که دارای 7 شرط باشد. داشتن کارت بازرگانی یکی از این شرایط است. حق کار در قانون تجارت به شرح زیر تعریف شده است. شخصی که به عنوان وکیل از طرف شخص دیگری برای انجام معامله و دریافت حق الزحمه در ازای آن اقدام می کند. امکان دریافت ویزای تجاری

 صدور گواهی مبدا:

در صورت داشتن کارت بازرگانی هوشمند می توانید از طریق سایت www.cscs.ir درخواست خود را ثبت کنید و گواهی مبدأ برای شما صادر می شود. تبادل جهانی اطلاعات تجاری

اانتقال ارزی آسان:

با کارت بازرگانی می توانید به سایت بانک ملی مرکزی مراجعه کرده و لیست صرافی های کل سامانه را مشاهده و انتخاب کنید. در این صورت صرافی موظف به ارائه خدمات می باشد. انتقال از طریق صرافی کار را برای شما آسان می کند.در زیر به معایب کارت بازرگانی چیست؟ میپردازیم با ما همراه باشید.

معایب کارت بازرگانی

معایب کارت بازرگانی: کارت بازرگانی در کنار مزایای فراوانی که دارد در صورت عدم استفاده صحیح و عدم آشنایی دارنده آن با قوانین مربوط به این کارت مشکلاتی را ایجاد می کند. افراد دارای کارت بازرگانی در سراسر دنیا به عنوان تاجر و بازرگان شناخته می شوند که باید تمامی قوانین صادرات و واردات را بدانند و در این زمینه آگاهانه عمل کنند.

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات واردات باید توسط صاحب کارت پرداخت شود، پس باید مراقب باشید که کارت را در اختیار شخصی قرار ندهید که از آن سوء استفاده کند و کالاهای سنگین وارد کند و شما مجبور به پرداخت مالیات شوید. دارنده کارت باید اطلاعات تجاری خود را در سامانه های مربوطه ثبت کند.

داشتن کارت بازرگانی برای افرادی که قصد اجاره یا فروش آن را دارند مفید نیست، اما برای تجارت گسترده صادرات و واردات مناسب است. صدور این کارت برای دارنده آن موقت و محدود بوده و در صورت عدم رعایت قوانین خاص آن قابل ابطال می باشد.

به عنوان مثال اگر شما به عنوان دارنده کارت بازرگانی اقدام به قاچاق کالا می کنید، طبق ماده 30 قانون گمرک ایران، این عمل جرم محسوب می شود و مرتکب آن مجرم شناخته می شود.

به دلیل این کلاهبرداری ها و کلاهبرداری های کارت ویزیت اجاره ای که برای فرار از مالیات های بالا انجام می دهند، بسیاری از افرادی که کارت بازرگانی دارند، بدهی و بدهی کلانی دارند و به مشکل می خورند. پس در صورت نیاز به کارت بازرگانی، حتما تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را از کارشناسان و متخصصان دریافت کنید تا با مشکلات و زیان های مالی احتمالی مواجه نشوید.

 معایب کارت بازرگانی

مالیات کارت‌های بازرگانی

طبق قانون، مردم در ازای استفاده از مزایای کارت بازرگانی باید مالیات بپردازند. صرف داشتن کارت بازرگانی شما را ملزم به پرداخت مالیات نمی کند. اگر شخصی درآمد داشته باشد مالیات است. بنابراین میزان درآمد است که مالیات را تعیین می کند. صدور کارت بازرگانی دائمی نیست و مدت اعتبار دارد. یکی از شرایط تمدید اعتبار در کارت های بازرگانی، مراجعه به وضعیت پرداخت مالیات دارنده آن است.

در صورتی که دارنده کارت بازرگانی دارای تعهد مالیاتی باشد، کارت تمدید نمی شود و باطل می شود. اولین قدم برای انجام معاملات بین المللی، درخواست کارت بازرگانی از طرفین است. از این رو پرداخت مالیات بسیار مهم است و در افزایش اعتبار کارت تجاری نقش دارد.

هزینه مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی

شما می توانید از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی ثبت نام و پرداخت نمایید. کارت بازرگانی معمولا برای یک محصول خاص ثبت و صادر می شود. در صورت دریافت کارت بازرگانی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی می توانید از ارز دولتی و وام واردات کالا بهره مند شوید.هزینه دریافت کارت از سامانه برای ثبت دفاتر یا شرکت‌ها با توجه به نوع و تعداد محصولات وارد و صادر شده متفاوت است.

مطالعه بیشتر

هزینه جواز کسب

صفر تا صد گرفتن جواز کسب – موسسه حقوقی آیهان

بهترین ثبت برند یا علامت تجاری

وکیل رایگان

پست قبلی
پست جدیدتر

نظر بدهید