آیهان برای خلق آیندگان
هزینه کارت بازرگانی

هزینه کارت بازرگانی

هزینه کارت بازرگانی: یکی از اصلیترین اقدام برای افرادی که میخواهند در سطح بین المللی به فعالیت تجاری و اقتصادی بپردازند اخذ کارت بازرگانی خواهد بود.

دارندگان این کارت اعم از حقیقی و حقوقی میتوانند در زمینه تجارت، صادرات و واردات کالا در چهار چوب قوانین فعالیت کنند.

امکان دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود خواهد داشت(توجه کنید که هر فرد اعم از حقیقی یا حقوقی، فقط مجاز به داشتن یک کارت بازرگانی است.

هم چنین برای هر واحد ملکی یک کارت بازرگانی صادر خواهدشد.) و افرادی که متقاضی دریافت این کارت باشند اعم از حقیقی و حقوقی باید شرایطی را احراز کند.

برای مثال برای شرکتها، عدم تجربه ورشکستگی به تقصیر، داشتن محل کارمناسب با رشته فعالیت (ملکی یا استیجاری) و ارائه دفاتر قانونی و اظهارنامه ثبتی لازم می باشد.

برای اشخاص حقیقی نیز متقاضی باید در زمان اقدام برای اخذ کارت بازرگانی ۲۳ ساله باشد و در صورت مرد بودن باید کارت پایان خدمت و یا معافیت داشته باشد.

هم چنین ارائه مدارکی مبنی بر داشتن سه سال سابقه فعالیت‌ تجاری یا تولیدی به تأیید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارت خانه متبوع الزامی می باشد. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری لازم می باشد.

در اصل دارا بودن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانکهای عامل کشور نداشتن رابطه استخدامی با سازمانهای دولتی و عدم ورشکستگی نیز از شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی است.

توجه کنید که کارت بازرگانی وقتی که اولین بار برای اشخاص صادر میشود و یک سال اعتبار خواهد داشت و بعد از گذشت این مدت با تقاضا شخص متقاضی قابل تمدید خواهد بود.

یکی از مهم ترین نکته ای که باید در رابطه با دریافت کارت بازرگانی دانست، اینست که دریافت کارت بازرگانی برای کارمندان تمام وقت و رسمی دولت امکان پذیر نیست.

شاید اولین سوال که ذهن اشخاص حقیقی و حقوقی را برای اخذ کارت بازرگانی درگیر می کند این باشد که، هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر خواهد بود؟ و یا این که کارت بازرگانی چیست و برای تجار و فعالان اقتصادی چه فایده‌ای خواهد داشت؟

بهترین پاسخ که می‌توان داد این است که کارت بازرگانی حقیقی مثل یک ابزار برای فعالان اقتصادی می باشد و کمک کننده آن ها برای فعالیتی موفق در عرصه‌های اقتصادی و تجاری خواهد بود.

افراد برای دریافت کارت بازرگانی باید هزینه پرداخت نمایندکه این هزینه بستگی به عوامل و شرایطی خواهد داشت که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در حالی که برای دریافت کارت بازرگانی و چگونگی دریافت آن با مشکلی رو به رو شوید می‌توانید از کارشناسان موسسه آیهان کمک گرفته.

هزینه اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی وسیله‌ای می باشد تا افراد در عرصه‌ی صنعت و تجارت بتوانند به فعالیت پرداخته و به موجب ماده سه قانون صادرات و واردات کالا کلیه‌ی افراد خواهند توانست با دریافت کارت بازرگانی، در عرصه‌ی صادرات و واردات کالا‌ها به فعالیت بپردازد،

اخذ کارت بازرگانی برای تجار و فعالان اقتصادی که خواستار فعالیت در عرصه جهانی می باشند مهم است و مزایای کارت بازرگانی شامل موارد این چنینی خواهد شد:

ارتباط با تاجران خارجی، معرفی فرد بعنوان تاجر در جامعه، ثبت سفارشات و ترخیص کالاهای متنوع،وارد کردن کالاهای زیاد در مناطق آزاد و غیره به دنبال خواهد داشت.

هر شخص اعم از شخص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود به کارت بازرگانی نیاز خواهند اشت. تجارت در سطح بین‌المللی، نیازمند اخذ کارت بازرگانی می باشد.

این کارت ازسوی اتاق بازرگانی ایران با شرایط خاصی اخذ می شود. کارت بازرگانی به هر دو صورتِ حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد که برای هرکدام، مدارک و شرایط خاصی نیاز می باشد. در این مقاله قصد خواهیم داشت تا شما را با هزینۀ کارت بازرگانی در سال ۱۴۰۰ آشنا کنیم.

هزینه کارت بازرگانی
هزینه کارت بازرگانی

مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی

فعالیتهای اتاق بازرگانی

پست قبلی
پست جدیدتر