آیهان برای خلق آیندگان
روش های اخذ پروانه بهره برداری در کرج

پروانه بهره برداری چیست؟

پروانه بهره برداری مجوزی می باشد که به همه واحدهای صنعتی که مبادرات لازم به منظور نصب ماشین آلات خط تولید،فراهم نمودن نیروی انسانی مورد نیاز و تولید آزمایشی را انجام داده باشند اعم از اینکه دربردارنده جواز تأسیس یا ابلاغیه تاسیس باشد یا نباشد داده می شود.مدت زمان انجام كار با توجه به نوع کار در حال تغییرمی باشد.

کارخانجات صنعتی برای اینکه بتوانند نماد سلامت یا علامت حلال را بر روی محصولات خود درج کنند، باید جواز تاسیس جهت تعیین محل تولید صنعتی خود، تهیه تجهیزات لازم برای خط تولید و جذب نیروی کار لازم را خریداری کنند، سپس از وزارتخانه صنعت و معدن پروانه بهره برداری دریافت می کند.

در زمان اخذ پروانه بهره برداری، سازمان های مختلفی مانند وزارت صنعت، وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری که مرتبط با فعالیت های تولیدی هستند باید حضور داشته باشند و تاییدیه آنها اعلام شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سری امتیازات و جوایز برای واحدهای تولیدی فعال در نظر گرفته است که دریافت‌کنندگان پروانه بهره‌برداری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند:

دارندگان پروانه معدن می توانند از تمامی امتیازاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش‌های تولیدی در نظر گرفته است برخوردار شوند. این مزایا شامل موارد زیر است:

مجوز بهره برداری به کسانی که این مجوز را دارند این امتیاز را می دهد که بدون پرداخت مالیات گمرکی ماشین آلات داخلی وارد کنند.

همچنین باعث می شود واحدهای صنعتی جدید مالیات نپردازند.
مزیت دیگر پروانه بهره برداری اهمیت آن برای ثبت علامت تجاری است.
از تمام پاداش های وزارت صنعت استفاده می کنند.
پس از اتمام فعالیت های هنری، پرداخت مالیات معاف است.

همچنین دارندگان پروانه امکان شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی را به عنوان تولیدکننده محصول دارند.
همچنین مالکان می توانند برای نمایش کالاهای خود وارد نمایشگاه های خارجی و داخلی شوند.

دانستن نکات تخصصی در مورد روش های اخذ پروانه کار کرج مهم تلقی می شود که به متقاضیان در مسیر دریافت سریع آن کمک می کند. لذا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع در زمینه اخذ پروانه بهره برداری در ادامه متن زیر با ما همراه باشید و از طریق کارشناسان حقوقی ما اقدام نمایید.

اخذ پروانه بهره برداری در کرج

پروانه بهره برداری در کرج یکی از مجوزهای مورد نیاز برای کلیه واحدهای صنعتی فعال در زمینه نصب ماشین آلات در خط تولید و یا با انجام مقدمات تامین نیروی انسانی و ادامه آموزش نیروها جهت تولید کالا و ادامه ارائه می تواند از بازار. این مجوز پس از اخذ جواز تاسیس می تواند برای فعالیت های تولیدی مفید باشد.

روش های اخذ پروانه بهره برداری در کرج

اقدامات واحدهای صنعتی برای اخذ پروانه بهره برداری در کرج

  • تامین زمین و تاسیسات برای تولید کالا
  • ایجاد کردن ساختمان برای نصب ماشین آلات تولیدی
  • ایجاد کردن خط تولید و تامین نیروی انسانی مورد نیاز
  • ایجاد کردن تولیدات آزمایشی

شرایط اخذ پروانه بهره برداری در کرج

پس از انجام مراحل ساخت و تولید آزمایشی یک واحد تولیدی، انجام فعالیت های مربوط به سنجش ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی که توسط سازمان مربوطه انجام می شود و در صورت رعایت شرایط ذکر شده. ، بر اساس نیاز اشخاص حقیقی یا حقوقی به فعالیت خود پروانه بهره برداری دریافت می کنند.

در صورتی که برخی از محصولات موجود در خط تولید آماده بهره برداری باشد، پروانه بهره برداری برای این بازرگانی صادر می شود. در این موارد جواز تاسیس باطل نمی شود و با رعایت ضوابط، اهداف مالک محقق می شود.

صدور پروانه بهره برداری در کرج بر اساس ماده 13 قانون پیشگیری از آلودگی هوا با تایید مکان و با بهره گیری از قوانین سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.

مدارک اخذ پروانه بهره برداری در کرج

پر کردن فرم درخواست در سامانه بهین یاب
کپی کارت ملی مدیر عامل
ارائه کپی از کلیه مدارک شرکت اصیل
ارائه کلیه اسناد و مدارک مربوط به مالکیت مورد اجاره یا قرارداد اجاره به یک شرکت
ارائه یک نسخه از اخطارهای تغییر شرکت در قالب صاحب قانونی مجوز
تصویر پایان کار ساختمانی
جواز تاسیس معتبری که برای کسب و کار اخذ شده است

ارائه کپی و فهرست قراردادهای خرید امتیازاتی از قبیل آب و برق برای کارگاه
ارائه فاکتور خرید مواد اولیه تولید
ارائه اطلاعات کلی در مورد پرسنل کارخانه یا کارگاه تولیدی
ارائه رسید پرداخت هزینه های اخذ پروانه بهره برداری در کرج

نحوه اخذ پروانه بهره برداری در کرج

یکی از مواردی که فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی در کرج باید مد نظر داشته باشند، استفاده از دستورالعمل های مربوط به اخذ پروانه بهره برداری در کرج است، بنابراین اطلاع از موارد و مراحل انجام این موارد ضروری است.

در این مرحله باید در نظر داشته باشید که استفاده از اعتبار و مشاوره یک شرکت معتبر و متخصص چقدر اهمیت دارد و در این صورت نگرانی برای انجام کسب و کار خود نخواهید داشت.

اولین قدم برای اخذ مجوز فعالیت در کرج مراجعه به سامانه بهین یاب و ثبت نام اینترنتی می باشد.
سپس درخواست اخذ پروانه بهره برداری را ثبت کنید.
سپس با وارد نمودن اطلاعات لازم به سامانه، مرحله بعدی را جهت اخذ پروانه کار انجام می دهید.
تکمیل فرم های اخذ پروانه بهره برداری در کرج
در هنگام درخواست پروانه بهره برداری، کارشناسان مربوطه مدارک شما را بررسی خواهند کرد.
در مرحله بعد در صورت تایید مدارک شما و تایید موافقت نامه های مربوط به اخذ پروانه بهره برداری، بازرسان مربوطه اقدامات لازم را جهت بررسی و نظارت بر سایت صنعتی انجام خواهند داد. بهتر است طرح اصلی را درست ارائه کنید.
در مرحله بعد در صورت حضور بازرسان در واحد صنعتی باید از سازمان های مربوطه استعلام بگیرید.
در نهایت در صورت تکمیل استعلامات مربوطه پروانه کار واحد صنعتی کرج به نام شما صادر خواهد شد.

اعتبار پروانه بهره برداری در کرج

اطلاع از اعتبار پروانه کار در کرج و مدت زمان تملک آن موضوعی است که مالکان باید بدانند و بر اساس شهر محل سکونت و فعالیت کارگاه قضاوت کنند که اگر می خواهید از اعتبار آن مطلع شوید.

پروانه بهره برداری، می توانید از طریق مشاوره حقوقی رایگان و ثبت نام در موسسه ایهان، پیگیری های لازم را انجام داده و در نواحی صنعتی دارای معتبرترین پروانه بهره برداری هستند که تا زمان بهره برداری از همین موسسه معتبر خواهد بود.

بدانید که در تهران این اعتبار حداکثر تا یک سال اعتبار دارد و پس از این مدت بازرسی برای انجام مراحل مربوط به تمدید اعتبار از سوی وزارت صنعت و صنعت ارسال می شود که می تواند اعتبار مجوز را تا سقف تمدید کند. 3 سال.

پس از گذشت 3 سال از اعتبار واحد صنعتی مربوطه، بر اساس تشخیص بازرسان، بر اساس فعالیت دارندگان پروانه، اعتبار تا 5 سال قابل تمدید است.

همچنین در صورت تایید کارشناسان و بازرسان، این اعتبار تا سال ها بسته به فعالیت صاحب پروانه قابل اعطا می باشد.

پست قبلی
پست جدیدتر

1 نظر

نظر بدهید