آیهان برای خلق آیندگان
ثبت شرکت در فردیس

 ثبت شرکت در فردیس

ثبت شرکت در فردیس :  ثبت شرکت تعاونی یکی از مواردی می باشد که نیاز به مجوز قانونی خواهد داشت.

کلیه تعاونی هایی که با موضوع فعالیت های مختلف راه اندازی شده اند برای ثبت نام و تغییر نام باید از تعاونی استان محل فعالیت خود مجوز بگیرند.

مرجع صدور مجوز نیز وزارت تعاون می باشد. نام های متعددی است که اگر تعاونی قصد ثبت شرکت به آن نام را داشت باید برای اخذ مجوز اقدام نماید.

در نظر داشته باشید که برای راه اندازی شرکت  باید مجوز اخذ کرد و بعد برای تاسیس شرکت اقدام کرد. ثبت تاسیس و تغییر کلیه شرکت ها مشمول هر نوع خدمات بیمه ای و نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه نیازمند به مجوز است.

ارائه خدمات بیمه ای بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه مصوبات شورای عالی بیمه است، دستورالعمل ها و مفاد قرارداد نمایندگی بیمه انجام خواهد شد.

اگر نام شرکت یا موسسه شما شامل یکی از نام های: بیمه، خدمات بیمه، نمایندگی بیمه، کارگزاری بیمه باشد، باید قبل از ثبت شرکت برای دریافت مجوز اقدام نمایید.

مرجع صدور مجوز تاسیس شرکت بیمه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. طبق دستورالعمل مصوب و تنها نمایندگی بیمه بیمه اصلی می تواند مجوز لازم را اخذ کند. برای  اطلاع از شرایط ثبت و تاسیس شرکت بیمه باید به سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ثبت شرکت در فردیس کرج

جمعیت فردیس حدودا نیم میلیون نفر است و پرجمعیت ترین و مهم ترین قسمت آن خیابان اصلی آن است که شامل فلکه یکم تا پنجم است . کرج یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران بعد از تهران است که شامل بخش مرکزی است. فردیس بین تهران و کرج واقع شده و ساکنان آن کارمندان تهران و کرج هستند.

در حال حاضر فردیس کرج از موقعیت خوبی برای ثبت شرکت برخوردار است پس اگر قصد ثبت شرکت در کرج را دارید بهترست هرچه سریع تر با ما تماس بگیرید و یا به صورت حضوری تشریف بی اورید.

روند ثبت شرکت در فردیس کرج به این صورت می باشد که اول باید با ما تماس بگیرید بعد مدارک مورد نیاز که شامل:

1- مدارک شناسایی اعضا

2- آدرس و کدپستی

را برای ما ارسال نمایید و بعد از 15 الی 20 روز کاری کار خود را از ما تحویل بگیرید. برای اطلاع از انواع شرکت و یا انتخاب اسم شرکت و یا اشاره کامل و جامع به موضوع شرکت و یا مقدار سرمایه شرکت و غیره می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوران ما مشاوره کامل و جامع بگیرید.

ثبت شرکت در فردیس
ثبت شرکت در فردیس

مرحله‌ی پایانی ثبت شرکت: پست کردن مدارک

در اخر پس از تکمیل فرم های بالا، کلیه مدارک لازم باید تهیه و به امضای کلیه شرکا برسد و در پاکت های مخصوص به اداره ثبت شرکت تهران ارسال خواهد گردید. با استفاده از کد رهگیری ارائه شده در هنگام ثبت نام آنلاین می توان وضعیت پرونده خود را بررسی نمود.

 رد شدن پرونده

اگر مدارک شما دارای نقص هایی باشند که قابل برطرف کردن نباشد، شرکت شما قابلیت ثبت شدن را ندارد و در این دسته قرار می گیرد. در این شرایط شما باید دوباره مراحل بالا را تکرار نمایید و اقدام به اخذ کد رهگیری جدیدکنید.

ناقص بودن پرونده

این حالت زمانی اتفاق خواهد افتاد که مدارک شما دارای نقص است؛ اما این نقص‌ها قابل جبران شدن اند. شما باید طبق ابلاغیه‌ای که برایتان ارسال میشود نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام نمایید.

صدور آگهی

در چنین شرایطی خدمات ثبت شرکت با درخواست شما موافقت خواهد کرد و باید برای درج آگهی اقدام نمایید. البته قبل از آن باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه بفرمایید و پس از امضای دفاتر مدارک خود را دریافت نمایید. در نهایت باید به سایت رسمی روزنامه شرکت مراجعه کرده

و پس از پرداخت مبالغ لازم، آگهی تاسیس خود را در روزنامه رسمی کل کشور منتشرنمایید. پس از چاپ روزنامه رسمی، باید دفاتر مطبوعات تجاری را تهیه کرده، یعنی. دفتر کل و روزنامه شرکت. ظرف چند ماه پس از تاریخ ثبت شرکت، شما فرصت خواهید داشت پرونده مالیاتی را ارسال و کد اقتصادی دریافت نمایید.

ثبت شرکت فوری

هر گاه دو یا چند نفر بخواهند یک فعالیت تجاری را شروع نمایند که ضمانت بیشتری داشته  .و یکی یا چند تن از شرکا کلیه مسئولیت ها و تعهدات شرکت را تضمین نماید. می توان آنرا به صورت تضامنی ثبت کند.

سامانه ثبت شرکت

به منظور بارگذاری مدارک جهت ثبت شرکت یا موسسه باید به سامانه ثبت شرکت به نشانی: https://sherkat.ssaa.ir/ مراجعه نمایید. این سامانه متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک  قوه قضاییه است و ورود به آن نیازمند غیر فعال کردن فیلترشکن خواهد بود. به منظور تاسیس شخصیت حقوقی، بایستی روی گزینه اول از سمت راست کلیک نمایید.

شرکت مسئولیت محدود و سهامی  خاص، از متداول ترین نوع شرکت ها است که در ایران توسط افراد ثبت خواهد شد. بعضی  از شرکت ها  پیش از ثبت ، نیازمند به اخذ مجوز قانونی خواهد بود. مثلا برای تاسیس شرکتی در حوزه  پولی و بانکی، باید مجوز بانک مرکزی اخذ شود.

ثبت شرکت در فردیس
ثبت شرکت در فردیس

به منظور تاسیس شرکت بایستی اطلاعات بالا را داشته باشید:

  • تقوم سال مالی
  • نوع مالکیت
  • شروع سال مالی
  • وضعیت شعبه
  • نوع گروه
  • تلفن
  • پست الکترونیک
  • استان و شهرستان واحد ثبتی
  • کدپستی که از اداره پست نیز می توانید  دریافت کنید و برای ثبت شرکت الزامی می باشد. البته اگر هر نوع مغایرت در آدرس قانونی فراخوانی شده باشد از بانک اطلاعات شرکت پست رامشاهده خواهید کرد، درخواست اصلاح خود را از طریق لینک ایجاد شده در سامانه کدپستی به نشانی: post.ir اعلام نمایید. درج کد پستی صحیح اقامتگاه قانونی شما ضروری خواهد بود.

دقت نمایید بعد از ثبت  شرکت و صدور شماره ثبت برای شرکت یا موسسه شما، پرونده ثبت شرکت شما به اداره مالیاتی استان محل فعالیت اعلام می شود و باید  نسبت به تشکیل پرونده و دریافت شناسه اقتصادی اقدام  نمایید. در غیر این صورت از کلیه بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی ،محروم خواهید شد و دفاتر قانونی شما نیز امکان ثبت و ارسال اظهارنامه  مالیات عملکرد را نخواهید داشت.

تمامی سرمایه گذاران و افرادی که شراکت می کنند برای آگاهی از نحوه انجام امور حساسیت بخصوصی دارند. نحوه مراحل ثبت شرکت در فردیس کرج یکی از سوالات صاحبان کسب و کارها است.

مراحل ثبت شرکت در فردیس کرج  از اول تا اخر

در قدم اول مراحل ثبت شرکت در فردیس کرج را کوتاه و مختصر دسته بندی خواهیم کرد.

  1. تکمیل مدارک با کارشناس ثبتی و آماده کردن مقدمات بعد از مشاوره با شرکا.

  2. تنظیم اوراق( اساسنامه و …)، انتخاب اسم های پیشنهادی

  3. اقدامات اداری و پیگیری به موقع ابلاغیه، مکاتبه با کارشناس اداره ثبت شرکت ها توسط وکیل ثبتی

  4. صدور آگهی تاسیس، اوراق شرکت مهمور به مهر اداره ثبت شرکت ها بعنوان شناسنامه و اسناد اولیه شرکت

  5. انتشار روزنامه رسمی

  6. انتشار روزنامه کثیر انتشار

  7. تهیه دفاتر پلمپ

لازم می باشد اطلاع کلی از مدارک که برای ثبت شرکت لازم است ارائه نمایید. بعد از آن بهتر میتوان راجع به مراحل ثبت شرکت در فردیس کرج حرف زد:

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه سهامداران، اعضای هیئت مدیره و غیره.

  2. دو نسخه اساسنامه شرکت که تمام صفحات آن به امضاء شرکا برسد.

  3. دو نسخه صورت جلسه مجمع موسس و اظهارنامه که تمام صفحات آن به تایید شرکا برسد.

  4. دو نسخه ابلاغیه” نام تایید شده “که از دایره تایید نام ثبت شرکت ها صادر خواهد شد.

  5. اگر شرکتی سهامی باشد گواهی سپرده گذاری بانکی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه لازم خواهد بود.

  6. اگر موضوع برای ثبت نیاز به مجوز داشته باشد باید مجوز را دریافت کرده و به مشاور ثبتی خود داده.

  7. نکته خیلی مهم مرکز اصلی شرکت می باشد، لازمست حتما آدرس و کد پستی آن مطابقت داشت.

وکیل ثبتی کدام مراحل ثبت شرکت را نجام میدهد؟

اگر از وکیل ثبتی در انجام مراحل ثبت شرکت درفردیس کرج استفاده کنیید به شما اطمینان خواهیم داد که :

  • در مناسبترین زمان شرکت شما ثبت می شود.

  • اشتباهات ناشی از عدم آگاهی و اشراف به مراحل قانونی ثبت شرکت  شما را نخواهد گرفت.

  • وکیل و مشاور حقوقی از اولی  ترین اقدام تا اخر مسیر تاسیس را برای شما شرح می دهد.

  • خیلی از شرکت ها بعد از ثبت با دعوای بطلان شرکت روبرو خواهند شد.

قطعا یکی از دلایل عمده آن نداشتن وکیل و مشاور حقوقی در وقت ثبت می باشد.

بطلان شرکت ناشی از عدم آگاهی  از قانون و رویه اداری می باشد، موضوعی که تخصص وکیل خواهد بود.

برای مثال  افراد زیر ۱۸ سال را بدون رضایت ولی او وارد شرکت نمایید.

  • خواهید توانست بهترین اسم هارا برای پیشنهاد بعد از مشورت با وکیل خود ارسال کنید.
  • اساسنامه ای بدون اشکال که تمام جوانب حقوقی آن رعایت شدست را داشته باشید و غیره
  • وکیل و مشاور حقوقی خواهد توانست موضوع شما را به نحوی طراحی کند که دامنه اختیارات زیادی داشت.

مدت زمان لازم برای انجام مراحل ثبت شرکت ؟

اگر مشاور حقوقی امور ثبتی در تمامی مراحل ثبت شرکت در فردیس کرج  همراه شما باشد:

  • دو روز کاری یکی از اسم های پیشنهادی شما اصولا تایید می شود.

  • دو هفته کاری آگهی تاسیس شما در صورت تکمیل پرونده صادر می شود.

  • روزنامه رسمی شما ظرف ۱۰ روز منتشر می شود.

  • روزنامه کثیرانتشار شما ظرف ۳۰ روز منتشر می شود.

  • ظرف دو هفته دفاتر پلمپ شما تهیه خواهد شد.

قوانین ثبت شرکت در کرج

اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) مرجع رسمی ثبت شرکت در کرج می باشد. همه مراحل تشکیل شرکت با نظارت این اداره انجام خواهد گرفت. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت خواهد کرد و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌ها مربوط به این حوزه از راه همین سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس،این  اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در کرج را  دارید باید شرکتی در راستا فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنیست که قوانین ثبت شرکت در البرز و کرج تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور نخواهد داشت.

مدارک ثبت شرکت در کرج

در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌ها گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شدست. مهم‌ترین نکته‌ که باید به آن توجه کرد این می باشد که بعضی مدارک برای تاسیس انواع شرکت‌ها یکسان می باشد، ولی شیوه تنظیم رسمی آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. هم چنین آماده کردن این مدارک احتیاج به تخصص حقوقی و تجربه در این زمینه خواهد داشت.

کوچک‌ترین نقص در پرونده باعث بازگشت آن خواهد شد. بطور کل، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود نخواهد داشت.

تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج و استان البرز را می‌توان به طور اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. از آن جا که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود در کرج خیلی رایج شدست، جداگانه و بطور مشخص به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع شرکتهای قابل ثبت

شرکت مسئولیت محدود

از اجتماع حداقل دو نفر برای انجام فعالیت تجاری تشکیل خواهد شد و شرکاء این شرکتها به میزان دریافتی خود در مقابل تعهدات و قروض مسئول خواهند بود.

شرکت تضامنی

از حداقل دو عضو هیئت مدیره تحت اسم خاصی تشکیل میشود و تفاوت این شرکت با بقیه شرکتها در آن می باشد که در  حالی که سرمایه شرکت برای پرداخت تعهدات و قروض شرکت کافی نباشد ، شرکاء مجبور به پرداخت تمام و کمال آن هستند.

شرکت نسبی

شرکت نسبی  مشابه شرکت تضامنی می باشد و تحت عنوان خاصی تشکیل خواهد شد ، تنها تفاوت آن این می باشد که شرکاء به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت تعهدات و قروض شرکت  می باشند.

شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی

اگر شرکت مختلط از یک یا چند شریک ضامن و مسئولیت محدود تشکیل شده باشد ، مختلط غیر سهامی می باشد و اگر ترکیبی از یک یا چند شریک ضامن و سهامی خاص باشد ، مختلط سهامی می باشد.
در حالی  که سرمایه شرکت برای پرداخت تعهدات و قروض شرکت کافی نباشد ، شریک ضامن مسئول پرداخت آن می باشد.

شرکت سهامی ( خاص و عام )

شرکتهای سهامی به دو قسمت سهامی خاص و عام تقسیم خواهند شد که در این گونه شرکتها سرمایه به سهم تقسیم شدست و قبل از تاسیس شرکت باید سرمایه تعهدی ، 35 درصد به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز شود.

تفاوت اصلی بین  شرکتهای سهامی عام و خاص آن می باشد که سرمایه در شرکت سهامی خاص همش توسط موسسین تامین میشود ، در حالی که در سهامی عام قسمتی از سرمایه از راه پذیره نویسی  تامین می شود.

شرکت تعاونی

شرکت تعاونی بر عکس شرکتهای دیگر که به قصد کسب سود و انجام فعالیت تجاری ایجاد خواهند شد ، به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضاء تشکیل میشود. شرکتهای تعاونی بر دو نوع تولید و توزیع تشکیل خواهد شد که قبل از ثبت باید مجوز های لازم را از وزارت تعاون دریافت نمایند.

ثبت شرکت سهامی عام در کرج

شرکت های سهامی عام شرکت هایی هستند که موسسین آنها بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند. مؤسسین 35 درصد از سهام شرکت را به حسابی به نام شرکت در یکی از بانک ها واریز و اظهارنامه ای همراه با اساسنامه شرکت و طرح آگهی مربوط به ثبت سهام را به مراجع ثبت شرکت تسلیم می کنند.

شرکت‌های سهامی کامل‌ترین نوع شرکت‌ها هستند و برای انجام کارهایی مانند معدن و تجارت با کشورهای خارجی و راه‌اندازی کارخانه‌ها و غیره در شرایطی تشکیل می‌شوند که سرمایه مردم برای انجام این کارها کافی نباشد. شرکت های سهامی عام برای جذب سرمایه قابل توجه ایجاد می شوند و لازم است تعداد قابل توجهی از شرکا جمع شوند.

شرایط ثبت شرکت های سهامی عام

  • برای ثبت شرکتهای سهامی عام باید 5 شریک باشد.
  • میزان سرمایه اولیه پنج میلیون ریال می باشد و سرمایه مورد نظر توسط موسسین و مردم تامین می شود .
  • سرمایه موسسین شرکت نباید کمتر از 20 درصد باشد .
  • 35 درصد از مبلغ گفته شده باید بصورت نقد توسط موسسین و در حسابی بنام شرکت سهامی عام در یکی از بانکها سپرده شود .
  • رسید سپرده در حالتی که بخشی از آن در غالب یک تعهد غیر نقدی باشد ، اسناد مالکیت مربوط باید در همان بانکی که واریز در آن انجام شده است به مرجع ثبت شرکتها ارائه شود .
  • مجمع عمومی باید پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و پرداخت کردن مبلغهای لازم وارد شور شود و اساسنامه را تصویب نمایند.
پست قبلی
پست جدیدتر