آیهان برای خلق آیندگان

برند و علامت تجاری

به دلیل اینکه هر روز برند‌های جدیدی به ثبت می رسند و امکان اینکه تعداد کثیری از نام های زیبا و جالب که برای ثبت شرکت در نظر دارید ، امکان ثبت آن ها توسط افراد و قابل استفاده نبودن آن ها برای شما وجود دارد.

پس در نتیجه استعلام یک شرکت با علامت تجاری به دلیل اینکه قبلاً ثبت شده می تواند ناممکن باشد، و استعلام یک شرکت با علامت تجاری به شما برای اطلاع از ثبت آن می تواند بسیار مفید باشد و می توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود به دنبال اسامی نوین تر و با رقابت کمتری بروید.

نکات مهم جستجوی برند

جستجو کردن برای برند قبل از ثبت به شکل لحظه ای و فوری انجام می شود پس در نتیجه احتیاجی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید.
خطایی در استعلام آنلاین برند قبل از ثبت آن ممکن نیست. بعضی از افراد ترجیح می دهند که به شکل حضوری برای استعلام به کارشناس رجوع کنند .
از طریق سامانه اینترنتی موجود، علاوه بر دریفات برندی پیشنهادی، مشخصاتی از قبیل نام و نام خانوادگی و یا شماره تماس و یا ایمیل را جهت ارسال پاسخ از شما می خواهد. گاهی اوقات نتیجه این استعلام به صورت آنی و در بعضی مواقع امکان دارد تا نهایت پس از چندساعت یا چند روز تعیین شود.
کارکرد سامانه اینترنتی استعلام و ثبت برند ، تا پیش از ثبت راحت بوده و به تخصص خاصی در این باره نیاز ندارد. در نتیجه در هنگام استفاده از آن به راهنمایی و یا مشاوره خاصی نیاز ندارید.
گرچه کارشناسان با تجربه هلدینگ آوین آیهان در صورتی که نیاز به استعلام حرفه ای و تخصصی آماده ارائه داشته باشید ، این خدمات را به شما ارائه می دهند. و شما می توانید از طریق چت واتساپ و یا بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
نتایج استعلامات می تواند به واسطه سامانه از اطلاعات قبلی ثبت شده در سامانه رسمی مربوط به مراکز مالکیت معنوی کشور، استفاده می کنند.

فواید استعلام علامت تجاری

  • مطلع شدن از علائم تجاری که در صنف تجاری و شغلی شما به ثبت رسیده است.
  • پیشگیری از مدت زمان و هزینه ای که برای ارسال مجدد علامت تجاری باید صرف کنید.
  • مطلع شدن نسبت به روند بازار هدف شما و یا تعداد رقایی که در این بازار برای ثبت یک علامت تجاری انجام داده اند.

سامانه استعلام علامت تجاری

با در نظر گرفتن  جدول هایی که برای طبقه بندی یک کالا می توانید در نظر بگیرید، در بازه های زمانی متنوع می توانید نوع محصو و خدمات مورد نظر خود را تعیین کنید، انجام این کار موجب می شود که در صورتی که فردی را برای ثبت علامت تجاری در طبقه ای که قبلا به واسطه شخص و یا ارگان دیگری انتخاب شده باشد با رد صلاحیت مواجه می شوید. و این مهم از شروط اصلی در رابطه با تایید برند شما می باشد.

برای برگزیدن یک علامت تجاری این روز ها باید روند های پیچیده خاصی را در نظر بگیرید ، که از آن ها می توان به ثبت کلیه اطلاعات و ثبت مدارک در سامانه های اینترنتی ثبت علامت های تجاری و اینترنتی و انجام کلیه امور است.

باید در نظر داشته باشید که کلیه برند های ثبتی در کشور در سال های گذشته بسیار رو به فزونی گذاشته است. و این به معنی این  است که هر شخص متقاضی برای ثبت علامت تجاری می بایست مراحل زیادی را برای ثبت برند مورد تایید توسط اداره مالکیت صنعتی پشت سر بگذارد، که بتواند برند خود را به ثبت برساند.

از این نظر در صورت نیاز به استعلام برند قبل از ثبت آن از مهم ترین موارد محسوب می شود. زیرا با این کار می توانید قبل از در نظر گرفتن هزینه  و زمان مشخص برای ثبت یک علامت تجاری ، باید از منحصر بودن و تایید برند باخبر شوید ، که بتوانید در مدت زمان کم تری علامت تجاری مد نظر خود را ثبت کنید.

در صورتی که نیاز به استعلام از عائم تجاری تنها نیاز به مراجعه به تارنمای https://ipm.ssaa.ir/ و یا روزنامه رسمی رجوع کرده و با ثبت و ارائه مدارک و مشخصات خود در سایت از منحصر بودن علامت تجاری مدنظر در اداره مالکیت ها اطمینال حاصل کنید و مطلع شوید.

و همچنین کلیه متقاضیان ثبت علائم تجاری می توانند با کلیه مشاوران متخصص هلدینگ آوین آیهان برای به انجام رساندن سریعتر و تخصصی تر برند تماس می گیرند و با توجه به ارسال مدارک خود تا زمان ثبت علامت تجاری و نیز برند خود ، کلیه امور را به ما بسپارید و از بابت به انجام رساندن  به موقع روال حقوقی خود به ما آسوده باشید.

مزایای ثبت برند و علامت تجاری در کرج

در هر جامعه و هر سیستم اقتصادی، براساس فعالیتی که مؤسسات، شرکت ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی انجام می دهند، نشان و یا علامتی تجاری بر روی محصول و یا خدمات آنها حک می شود.

در حقیقت این برندی است که مالکان مؤسسات تولیدی و خدماتی، برای فعالیت های کاری خود، طراحی نموده و به ثبت رسانده اند. برند، اختصاصی و مختص به همان شرکت خواهد بود و مسلماً حق استفاده از آن برای معرفی کالا و خدمات سایر شرکت ها غیر مجاز و غیر قانونی می باشد. در ادامه، به برخی از فواید ثبت برند در کرج برای شرکت ها اشاره می شود.

  • ثبت برند برای کالا، خدمات و تولیدات یک شرکت را از سایر شرکت ها در استان البرز و کل ایران متمایز می نماید.
  • ثبت برند در کرج یعنی مطرح شدن یک شرکت در عرصه فعالیت و تولید.
  • ثبت برند یعنی فراهم سازی دسترسی به بازار تجاری و بازاریابی سریع و آسان تر.
  • ثبت برند یعنی کاهش هزینه های جانبی کالا یا خدمات.
  • ثبت برند یعنی کاهش هزینه های تبلیغاتی کالا یا خدمات.
  • ثبت برند یعنی اعطای نمایندگی برای شرکت.
  • ثبت برند یعنی کسب درآمدی جدید برای شرکت با واگذاری و فروش برند به شرکت های دیگر.
  • ثبت برند یعنی ثبت نشانه و هویت یک شرکت یا مؤسسه تولیدی و خدماتی.

مراحل ثبت برند در کرج

  1. برای ثبت برند در کرج در گام اول باید یک نام مناسب و دارای مفهوم برای برند خود انتخاب نمایید.
  2. در مرحله بعد باید اظهارنامه ثبت برند را در سامانه اینترنتی مالکیت صنعتی به نشانی http://ip.ssaa.ir تکمیل نمایید.
  3. در گام بعدی نوع اظهارنامه را مشخص نمایید.
  4. سپس مشخصات متقاضی علامت را وارد نمایید.
  5. پس از آن بعد از اسکن مدارک متقاضی آن ها را بارگذاری نمایید. و اطلاعات وارد شده را بررسی نمایید و سپس تایید نمایید.
  6. در این مرحله هزینه ثبت برند در کرج را از طریق سامانه پرداخت نمایید.
  7. بعد از آن شماره اظهارنامه و رمز را از طریق تلفن همراه دریافت نمایید.
  8. در پایان مراحل بالا،کد رهگیری به شما ارائه می شود.سپس برای امضای نسخه تایید شده،شخص متقاضی باید آن را همراه با سایر مدارک مورد نیاز به آدرس مرکز ارسال نماید.
  9. در این مرحله علامت درخواست شده در نوبت تایید قرار می گیرد.و کارشناس مربوطه نظر خود را در مورد ثبت برند اعلام می نماید.در صورتی که تایید شد چگونگی ثبت و واریزهزینه آن به شخص اطلاع داده می شود.پس از آن از طریق سامانه در روزنامه رسمی قوه قضائیه اعلام می گردد.و بعد از یک ماه به پرونده سامانه اداره مالکیت صنعتی وارد می گردد.
  10. فرآیند پیگیری هم از طریق سامانه و هم از طریق ایمیل و پیامک اعلام می شود. بنابراین آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه خود را به درستی وارد نمایید.
پست قبلی
پست جدیدتر

نظر بدهید