آیهان برای خلق آیندگان
صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص در مواردی به منظور تطبیق شرکتها با تحولات اقتصادی خارج و داخل آن ایجاد یکسری تغییرات ضروری است که شرکت های سهامی خاص نیز مشمول این نوع تغییرات می شوند.

از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که افراد در برخی موارد در ابتدای ایجاد و ثبت شرکت خود توجه چندانی نداشته و انجام این تغییرات را پس از ایجاد ضروری دانسته اند.

اما برای ایجاد هرگونه تغییر در شرکت سهامی خاص، صورتجلسه باید پس از تایید اعضای هیئت مدیره تنظیم و به همراه روزنامه تشکیل شرکت و آخرین تغییرات روزنامه شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. کپی کارت ملی اعضای شرکت

یکی از مواردی که ممکن است پس از یک دوره ثبت شرکت با آن مواجه شوید، تصمیم به تغییر نام شرکت است. یعنی بنا به دلایلی تصمیم گرفته شده است نامی که در هنگام ثبت شرکت انتخاب کرده اید با فعالیت مورد نظر تغییر دهید.

برای تغییر نام شرکت باید مراحل خاصی طی شود. نامی که برای شرکت خود انتخاب می کنید منوط به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به نام شرکت و اخذ مجوزهای لازم در صورت نیاز خواهد بود. همچنین تصمیمات تغییر نام شرکت ها در مجمع عمومی فوق العاده اتخاذ می شود.

موضوع شرکت با توجه به نوع فعالیتی که شرکت برای آن تاسیس شده است تعیین می شود و فعالیت های انتفاعی را به عنوان فعالیت های تجاری و غیر تجاری کنترل می کند. در صورتی که اعضای شرکت صلاح بدانند، شیء یا شیء ممکن است تغییر، افزایش یا کاهش یابد.

همه شرکت ها می توانند موضوع فعالیت را تغییر دهند. بنابراین در صورتی که در اساسنامه موضوع شرکت به درستی در فعالیت آن لحاظ نشده باشد، شرکت ها می توانند موضوع خود را تغییر دهند و یا موضوعاتی را به موضوع قبلی شرکت اضافه و ملحق کنند.

ایجاد تغییر در موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده است که پس از تصویب و ابلاغ در ثبت شرکت و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می‌شود.

برای تغییر موضوع شرکت تا زمانی که اطلاعیه تغییر را از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید، به 3 هفته زمان نیاز دارید. مرجع ذیصلاح در شرکت که پروتکل تغییر موضوع را تنظیم می کند باید مانند سایر تغییرات شرکت در مجمع عمومی عمل کند.

در هنگام تغییر یا پیوستن به موضوع شرکت باید به موضوع صدور مجوز به نهاد جدید توجه شود و در صورتی که موضوع شرکت نیاز به مجوز داشته باشد، اقدامات لازم برای اخذ مجوز لازم از مراجع ذیربط انجام شود.

بیشتر بدانید: تغییرات ثبت شرکت

مراحل ثبت تغییرات موضوع شرکت سهامی خاص

  1. تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم نمودن صورتجلسه همراه با امضاء هیئت رییسه.
  3. اخذ مجوز درصورت لزوم از کارشناس.
  4. تسلیم اصل صورتجلسه، لیست سهامداران در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و جواز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص
صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

چگونگی تغییر محل شرکت سهامی خاص

آدرس شرکت محل در هنگام ثبت در بند 3 اساسنامه قید شده است. پس از ثبت شرکت امکان تغییر آدرس شرکت وجود دارد. برای تغییر آدرس شرکت، سهامداران یا شرکا می توانند مجمعی به نام مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دهند و اقدامات لازم را برای تغییر دفتر ثبت شرکت انجام دهند.

لازم به ذکر است که در تبصره بند 3 اکثر اساسنامه شرکت های سهامی خاص، اختیار تغییر محل شرکت همچنین به هیئت مدیره واگذار شده است. در این تبصره آمده است که هیئت مدیره می تواند آدرس شرکت را به هر مکان مناسب و مصلحت تغییر داده و شعبه شرکت ایجاد نماید. بنابراین تغییر نشانی شرکت می تواند با تصمیم هیئت مدیره (در صورتی که در اساسنامه چنین اختیاراتی به هیئت مدیره داده شده باشد) یا مجمع عمومی فوق العاده انجام شود.

مدارک کلی نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

تشکیل جلسه هیأت مدیره با نصاب اکثریت اعضا در صورتی که طبق اساسنامه وظیفه هیأت مدیره باشد. تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت مدیره در صورت مطابقت با اساسنامه بر عهده هیأت مدیره است. (امضای هیئت مدیره در صورتی که به عهده مجمع عمومی باشد) ارائه فتوکپی مدارک هویتی به سهامداران جدید. دریافت اظهارنامه نقل و انتقال سهام از سازمان امور مالیاتی. لیست سهامداران قبل و بعد از واگذاری، ارائه اصل صورتجلسه و مدارک به اداره ثبت شرکتها. در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده با حضور اکثریت صاحبان سهام تشکیل شود به انضمام مدارک باید تقدیم روزنامه شرکت که دعوتنامه درج شده است.

ثبت تغییرات شرکت یکی از مواردی است که پس از ثبت شرکت به آن نیاز داریم. در این صفحه مراحل، راهنمای نحوه ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص و نکات مهم تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات در شرکت را به شما آموزش می دهیم. به یاد داشته باشید که فرآیند تغییر بسیار پیچیده و مهم است و تنها افرادی می توانند این کار را انجام دهند که تخصص لازم را در این زمینه کسب کرده باشند.

ثبت تغییرات شرکت

همه چیز همیشه در حال تغییر است. این تغییرات در شرکت ها نیز اتفاق می افتد. از نظر اقتصادی، ممکن است شرایط به گونه ای باشد که شما نیاز به ایجاد تغییراتی در شرکت خود داشته باشید. یا حتی ممکن است سیاست های کاری و شخصی شما تغییر کند و بخواهید در شرکت تغییراتی ایجاد شود.

گاهی اوقات تغییرات در چهارچوب اصلی شرکت باعث می‌شود که شرکت قد علم کند یا بیشتر رشد کند. برخی از تغییرات باید ذخیره شوند. عدم اطلاع از این تغییرات و یا عدم ثبت به موقع آنها می تواند دردسرساز باشد و محدودیت های ریز و درشتی را برای فعالیت شرکت ایجاد کند.

بسیاری از تغییرات تنها پس از تصویب در مجمع عمومی فوق العاده یا هیئت مدیره قابل اعمال است. این تغییرات باید طبق قانون تجارت ثبت شود. برای ثبت تغییرات در شرکت باید جلسه ای تنظیم و تشکیل شود.

قبل از اینکه سیستم الکترونیکی برای انجام این کارها طراحی شود، افراد باید به صورت حضوری به مراجع مربوطه مراجعه می کردند یا مدارک از طریق پست ارسال می شد، این روش زمان و هزینه زیادی را می گرفت. امروزه با اینترنت و سایت های مراکز به راحتی می توانید مراحل ثبت تغییرات در شرکت را انجام دهید.

شما می توانید تغییرات شرکت را خودتان ثبت کنید که در این صورت باید مراحل اداری را طی کنید. شما همچنین می توانید کارشناسان ما را به انجام این کار برای شما بسپارید. ما با تخصص و تجربه خود در انجام کلیه امور ثبت نام، کار ثبت نام شما را در اسرع وقت انجام خواهیم داد.

پست قبلی
پست جدیدتر