آیهان برای خلق آیندگان
ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت برای اکثر افراد یک فعالیت مهم محسوب می شود که می تواند متقاضیان را با چالش های مختلفی مواجه کند. همه ما می دانیم که انجام این فعالیت نیازمند کاغذبازی، صبر و حوصله زیادی است. بنابراین اگر قصد فعالیت در زمینه ثبت شرکت برای خود را دارید، باید به یکسری نکات ویژه توجه داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

برخی از تیم ها برای ثبت شرکت هزینه های گزافی از متقاضیان دریافت می کنند. پس باید خیلی مراقب باشید و اگر تجربه ای در این زمینه ندارید حتما باید به دنبال بهترین تیم های ایرانی باشید. قدرت تیم مورد نظر سرعت کار و وضعیت ثبت شرکت را به کلی تغییر خواهد داد. امروز در مورد آن با شما صحبت خواهیم کرد. 

شرکت چیست؟

قبل از بررسی ثبت شرکت، اجازه دهید نگاهی به خود شرکت داشته باشیم. شرکت عبارت است از انجمنی متشکل از دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی با هدف تجاری و سود. این افراد ابتدا هزینه های پیش بینی شده را از درآمد کم کرده و در نهایت سود اولیه خود را محاسبه می کنند. دو دسته اصلی از شرکت ها وجود دارد. شرکت هایی که در زمینه تجارت فعالیت می کنند و توسط بازرگانان اداره می شوند، شرکت های تجاری نامیده می شوند.

در عوض شرکت هایی که تجاری نیستند و در زمینه خدمات یا فعالیت های دیگر فعالیت می کنند، شرکت های حقوقی یا مدنی نامیده می شوند. معمولا ثبت شرکت های تجاری در کشور عزیزمان ایران بسیار بیشتر است. اما می توانید از شرکت های دیگر نیز استفاده کنید. تیم مدیران خدمات در تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت در کنار شما بوده و فعالیت ها را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد.

قبل از شروع بحث های مربوط به ثبت شرکت، باید یک نکته مهم را به خاطر بسپارید. تا جایی که به مسئولیت ها و تعهدات بعد از ثبت شرکت مربوط می شود، مراحل بعدی نسبتا آسان است و به راحتی می توانید آنها را انجام دهید. اما پس از تکمیل مراحل ثبت کسب و کار و ثبت رسمی کسب و کار، مسئولیت های قانونی شما آغاز می شود. ممکن است با چیزهایی روبرو شوید که قبلاً حتی در مورد آنها نشنیده اید. در نتیجه باید مراقب باشید که با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مواردی مانند قوانین مالیاتی، قوانین سهامداری و حاکمیت شرکت از جمله مواردی هستند که باید به خوبی تحقیق کنید و در صورت داشتن شرایط لازم به آنها عمل کنید.

در غیر این صورت بهتر است تا زمانی که شرایط شما کاملا آماده شود وقت بگذارید. در این بین بهتر است شما مطمئن شوید که هیچ مشکل قانونی برای شرکای شما وجود ندارد. ممنوعیت های قانونی ثبت شرکت می تواند افراد را با چالش ها و مشکلات مختلفی مواجه کند.

مقدمات ثبت شرکت

کلیه افرادی که قصد فعالیت در حوزه های مختلف تجاری و اقتصادی را دارند باید با ثبت شرکت فعالیت خود را آغاز کنند. استفاده از یک شرکت ثبت شده باعث می شود فعالیت ها منظم و راحت تر سازماندهی شوند. همچنین استفاده از یک شرکت ثبت شده باعث می شود سازمان ها و مشتریان مختلف احساس بهتری نسبت به شما داشته باشند و بتوانند راحت تر از خدمات شما استفاده کنند. استفاده از شرکت به شما کمک می کند در مزایده های مختلف شرکت کنید و فعالیت های مورد نظر خود را به صورت قانونی انجام دهید.

برای ثبت شرکت به روش های مختلف، یک سری قوانین از سوی ایران تعریف شده است. البته باید به این نکته هم توجه کنید که هر کشور و هر منطقه ای یک سری قوانین خاص دارد. اما به طور کلی برای ثبت شرکت در ایران باید با قوانین کشور عزیزمان آشنا باشید. برای انجام این فعالیت باید یک شخص حقوقی ثبت نام کنید. البته این فعالیت فوق العاده مهم می تواند کمی سخت باشد. زیرا به مشاوره ویژه نیاز خواهید داشت.

ثبت شرکت تعاونی
ثبت شرکت تعاونی

شرایط قرارداد ثبت شرکت ها از نظر ماهوی

بسیاری از افراد در ابتدا به صورت کتبی و شفاهی وعده های خاصی می دهند. این وعده ها می تواند به شکل فعالیت های شرکت باشد. اما این وعده ها ارزش قانونی ندارد. حتی به عنوان یک نامه وابسته نیز شناخته نمی شود. در نتیجه فقط از طریق مراحل مربوط به ثبت شرکت، افراد مقید می شوند. شرکایی که قصد تاسیس یک شرکت را دارند باید از اهمیت معامله آگاه باشند. این بدان معناست که فرد عاقل و بالغ است. در صورتی که یکی از شرکا فاقد این ویژگی ها باشد، قرارداد مشارکت باطل است و افراد ممکن است با چالش های مختلفی مواجه شوند.

انواع شرکت

قبل از ثبت شرکت مورد نظر باید نوع شرکت را به طور کامل مشخص کنید. در لیست زیر هفت نوع اصلی شرکت در ایران را مشاهده می کنید.

  • شرکت های نسبی
  • شرکت هایا موسسات غیر تجاری
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های مختلط غیر سهامی
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های مسئولیت های محدود
  • شرکت های تعاونی فعال در زمینه تولید و مصرف

مراحل ثبت شرکت

اکنون که به اصول اولیه ثبت شرکت پرداختیم، بیایید به مراحل اولیه ثبت شرکت برویم. برای ثبت شرکت باید یک سری مراحل مشخص را طی کنید.

البته با استفاده از تیم های متخصص حرفه ای مانند تیم فنی ایهان به راحتی می توانید این مراحل را حذف کرده و ثبت شرکت خود را با خیال راحت انجام دهید. خدمات تیم مدیران خدمات به گونه ای عمل می کند که کارایی بالایی دارد و افراد می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

  • انتخاب نوع شرکت مورد نظر
  • تعیین شرکا اصلی یا سهام دار های اصلی شرکت
  • مشخص نمودن میزان سرمایه اولیه شرکت
  • انتخاب موضوع فعالیت مناسب برای شرکت
  • انتخاب اسم مناسب برای شرکت
  • ارائه چارت سمت اعضای شرکت مورد نظر شما در اداره ثبت شرکتها
  • آماده کردن مدارک لازم طبق چک لیست مورد نیاز موجود در اداره ثبت
  • ثبت درخواست بصورت اینترنتی
  • ارسال مدارک مورد نظر به همراه نامه تایید اسم شرکت مورد نظر
  • مراجعه به اداره جهت امضاء ورقه های مربوطه و ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه مربوط به روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت
پست قبلی
پست جدیدتر